„Lepiej pomyślany dom” nową platformą komunikacyjną IKEA
Po sześciu latach platformę komunikacyjną IKEA "Niech żyje dom" zastępuje claim „Lepiej pomyślany dom”. Po raz pierwszy platforma zostanie zaprezentowana zostanie przy pomocy 15 różnych spotów wideo. W każdym z nich przedstawiona będzie sytuacja z domowymi wyzwaniami, na które odpowiedź można z łatwością znaleźć w IKEA. Nowej strategii towarzyszyć będzie również nowy, bardziej otwarty format komunikacji z klientami – Hej! IKEA.
Nowe hasło szwedzkiej marki IKEA „Lepiej pomyślany dom” zostało ogłoszone przy okazji 80. urodzin marki. Przywitanie „Hej! IKEA” ma zachęcać wszystkich do dialogu na temat organizacji lepszych przestrzeni.
Skracający dystans zwrot Hej! IKEA będzie odtąd towarzyszyć marce w komunikacji z konsumentami. Zarówno w sklepach, jak i na stronie internetowej, w kampaniach marketingowych oraz w social mediach.
Nowy format komunikacji ma wskazywać racjonalne i emocjonalne korzyści wynikające z korzystania ze sprytnych i funkcjonalnych rozwiązań IKEA.
"Lepiej pomyślany dom" w kampanii IKEA
- Nowe hasło nawiązuje bezpośrednio do długofalowej strategii komunikacyjnej, jaką rozpoczynamy, aby opowiadać o naszych rozwiązaniach dla lepszego domu. W tym roku chcemy mówić o tym, że lepszy dom, to taki, gdzie panuje porządek i dobra organizacja, ale taka skrojona pod nas. To dom, gdzie jesteśmy sobą, gdzie czujemy się dobrze, ponieważ jesteśmy otoczeni przez przedmioty, które nie są przypadkowe. I co najważniejsze, dom „idealny”, nie musi być idealny, musi być dla nas - mówi Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu w IKEA Retail w Polsce.
Działania marketingowe poprzedziły badania, z których wynika, że 79 proc. Polek i Polaków wskazało dom jako źródło frustracji, szczególnie ze względu na bałagan i brak miejsca do przechowywania. Dlatego w pierwszej odsłonie nowego formatu komunikacji z klientami marka będzie dzielić się eksperckimi rozwiązaniami w dziedzinie sprytnych rozwiązań na przechowywanie.
- Będziemy również podkreślać współpracę IKEA z Polską, ponieważ bez niej IKEA nie byłaby w tym miejscu, w którym jest teraz – i chcemy głośno o tym mówić. Będziemy przypominać, o tym, że co piąty produkt sprzedawany w sklepach IKEA na całym świecie, a mamy tych sklepów ponad 370) pochodzi z Polski – mówi Katarzyna Warchał, dyrektorka zarządzająca IKEA Purchasing na Europę Centralną.
Kampania promująca "Lepiej pomyślany dom" oraz nowy format komunikacji IKEA startuje 6 września. Będziemy obecni we wszystkich mediach – szeroko zasięgowych i digitalu, a także prasie i na nośnikach outdoorowych. Na Instagramie marki będziemy obserwowali 12 pracowników-ambasadorów firmy z różnych działów, pokazujących codzienną pracę w IKEA z własnej perspektywy. W kampanii zobaczymy aż 15 różnych spotów wideo.
Reżyserem spotów TV jest Krzysztof Grajper. Agencja odpowiedzialna za pomysł kreatywny to VMLY&R. Pomoc w przygotowaniu kampanii Walk Creative oraz Loyalty Point. Produkcją wideo zajął się dom produkcyjny Spokój, mediaplanem oraz zakupem mediów – Wavemaker, natomiast komunikacją PR – Garden of Words.
Dołącz do dyskusji: „Lepiej pomyślany dom” nową platformą komunikacyjną IKEA