'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili
Drugi sezon „Londyńczyków” nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, ale przychody reklamowe serialu wzrosły – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Jedynka drugą serię „Londyńczyków” emitowała od września do grudnia br. w czwartki o 20.25. Szesnaście pokazanych odcinków obejrzało średnio 3,16 mln osób, co dało stacji 20,23 proc. udziału w grupie 4+ i 19,52 proc. w komercyjnej 16-49. To mniej widzów niż miała pierwsza seria produkcji, którą TVP 1 nadawała od końca października 2008 roku do stycznia 2009 w czwartki o 21.10. Jej oglądalność wyniosła 3,83 mln widzów, zaś udział odpowiednio - 25,78 proc. i 23,91 proc.
W paśmie emisji serialu Jedynka utraciła pozycję lidera rynku, ale udało jej się uplasować na drugiej pozycji. Stacja przegrała z TVN-em, nadającym w tym czasie „Na Wspólnej” i „W -11 – Wydział Śledczy” - kanał ten miał 21,89 proc. udziału. Słabiej od TVP 1 radziły sobie natomiast: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 18,11 proc.;) oraz Polsat („CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy fabularne; 14,37 proc.).
Wpływy reklamowe z drugiej serii „Londyńczyków” wyniosły 15,3 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 9,6 mln zł. Trzeba jednak dodać, że drugi sezon miał o trzy odcinki mniej (dane cennikowe bez rabatów).
Z analizy profilu widowni „Londyńczyków” wynika, że produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie po 35. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.
Widownia „Londyńczyków 2” odcinek po odcinku
Londyńczycy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
10-09-2009 | 3 370 385 | 22,68% | 22,05% |
17-09-2009 | 3 009 952 | 19,99% | 17,17% |
24-09-2009 | 3 348 706 | 21,35% | 20,69% |
01-10-2009 | 2 644 853 | 16,44% | 15,36% |
08-10-2009 | 3 131 891 | 19,92% | 20,83% |
15-10-2009 | 2 926 876 | 18,33% | 18,13% |
22-10-2009 | 3 158 308 | 20,26% | 19,70% |
29-10-2009 | 3 390 694 | 21,67% | 19,83% |
05-11-2009 | 3 178 437 | 20,01% | 19,05% |
12-11-2009 | 3 277 454 | 20,93% | 18,85% |
19-11-2009 | 3 104 227 | 19,80% | 18,17% |
26-11-2009 | 3 315 903 | 20,57% | 20,05% |
03-12-2009 | 3 235 425 | 20,44% | 21,25% |
10-12-2009 | 3 080 347 | 19,33% | 18,73% |
17-12-2009 | 3 190 966 | 20,80% | 20,55% |
23-12-2009 | 3 128 012 | 21,67% | 22,67% |
średnia | 3 155 690 | 20,23% | 19,52% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Londyńczycy na tle konkurencji | ||
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVN | 3 414 329 | 21,89% |
TVP 1 – Londyńczycy | 3 155 690 | 20,23% |
TVP 2 | 2 824 062 | 18,11% |
Polsat | 2 241 633 | 14,37% |
Profil widowni produkcji
Londyńczycy | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 40,84% | 85 |
|
Kobiety | 59,16% | 114 |
Wiek | 4-9 | 2,22% | 37 |
|
10-12 | 2,20% | 64 |
|
13-15 | 2,30% | 59 |
|
16-17 | 1,09% | 37 |
|
18-19 | 2,24% | 73 |
|
20-24 | 3,33% | 39 |
|
25-29 | 4,89% | 57 |
|
30-34 | 6,82% | 85 |
|
35-39 | 7,62% | 111 |
|
40-44 | 7,44% | 115 |
|
45-49 | 8,93% | 120 |
|
50-54 | 10,61% | 128 |
|
55-59 | 10,17% | 136 |
|
60-64 | 8,61% | 172 |
|
65+ | 21,52% | 154 |
Wlk. miasta | Wieś | 39,60% | 101 |
|
< 50 tys. | 26,33% | 110 |
|
50-100 tys. | 9,85% | 116 |
|
100-200 tys. | 6,28% | 79 |
|
200 tys. - 500 tys. | 7,49% | 82 |
|
> 500 tys. | 10,45% | 90 |
Zawód | Top management | 7,10% | 89 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 15,13% | 106 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,35% | 93 |
|
Emeryci | 40,43% | 152 |
|
Inni | 18,00% | 59 |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,39% | 107 |
|
Średnie | 31,09% | 103 |
|
Wyższe | 13,80% | 121 |
|
Inne | 6,72% | 50 |
Dołącz do dyskusji: 'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili