SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili

Drugi sezon „Londyńczyków” nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, ale przychody reklamowe serialu wzrosły – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Jedynka drugą serię „Londyńczyków” emitowała od września do grudnia br. w czwartki o 20.25. Szesnaście pokazanych odcinków obejrzało średnio 3,16 mln osób, co dało stacji 20,23 proc. udziału w grupie 4+ i 19,52 proc. w komercyjnej 16-49. To mniej widzów niż miała pierwsza seria produkcji, którą TVP 1 nadawała od końca października 2008 roku do stycznia 2009 w czwartki o 21.10. Jej oglądalność wyniosła 3,83 mln widzów, zaś udział odpowiednio - 25,78 proc. i 23,91 proc.

W paśmie emisji serialu Jedynka utraciła pozycję lidera rynku, ale udało jej się uplasować na drugiej pozycji. Stacja przegrała z TVN-em, nadającym w tym czasie „Na Wspólnej” i „W -11 – Wydział Śledczy” - kanał ten miał 21,89 proc. udziału. Słabiej od TVP 1 radziły sobie natomiast: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 18,11 proc.;) oraz Polsat („CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy fabularne; 14,37 proc.).

Wpływy reklamowe z drugiej serii „Londyńczyków” wyniosły 15,3 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 9,6 mln zł. Trzeba jednak dodać, że drugi sezon miał o trzy odcinki mniej (dane cennikowe bez rabatów).

Z analizy profilu widowni „Londyńczyków” wynika, że produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie po 35. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.

Widownia „Londyńczyków 2” odcinek po odcinku

Londyńczycy Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
10-09-2009 3 370 385 22,68% 22,05%
17-09-2009 3 009 952 19,99% 17,17%
24-09-2009 3 348 706 21,35% 20,69%
01-10-2009 2 644 853 16,44% 15,36%
08-10-2009 3 131 891 19,92% 20,83%
15-10-2009 2 926 876 18,33% 18,13%
22-10-2009 3 158 308 20,26% 19,70%
29-10-2009 3 390 694 21,67% 19,83%
05-11-2009 3 178 437 20,01% 19,05%
12-11-2009 3 277 454 20,93% 18,85%
19-11-2009 3 104 227 19,80% 18,17%
26-11-2009 3 315 903 20,57% 20,05%
03-12-2009 3 235 425 20,44% 21,25%
10-12-2009 3 080 347 19,33% 18,73%
17-12-2009 3 190 966 20,80% 20,55%
23-12-2009 3 128 012 21,67% 22,67%
średnia 3 155 690 20,23% 19,52%

 

Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Londyńczycy na tle konkurencji

Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVN 3 414 329 21,89%
TVP 1 – Londyńczycy 3 155 690 20,23%
TVP 2 2 824 062 18,11%
Polsat 2 241 633 14,37%

 

Profil widowni produkcji

Londyńczycy ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 40,84% 85

Kobiety 59,16% 114
Wiek 4-9 2,22% 37

10-12 2,20% 64

13-15 2,30% 59

16-17 1,09% 37

18-19 2,24% 73

20-24 3,33% 39

25-29 4,89% 57

30-34 6,82% 85

35-39 7,62% 111

40-44 7,44% 115

45-49 8,93% 120

50-54 10,61% 128

55-59 10,17% 136

60-64 8,61% 172

65+ 21,52% 154
Wlk. miasta Wieś 39,60% 101

< 50 tys. 26,33% 110

50-100 tys. 9,85% 116

100-200 tys. 6,28% 79

200 tys. - 500 tys. 7,49% 82

> 500 tys. 10,45% 90
Zawód Top management 7,10% 89

Pracownicy średniego szczebla 15,13% 106

Pracownicy fizyczni i rolnicy 19,35% 93

Emeryci 40,43% 152

Inni 18,00% 59
Wykształcenie Podstawowe 48,39% 107

Średnie 31,09% 103

Wyższe 13,80% 121

Inne 6,72% 50


 

Dołącz do dyskusji: 'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl