Zmiana na czele agencji mediowej Orlenu i PZU. Marcin Dec odwołany
Marcin Dec od piątku przestanie być CEO i prezesem agencji mediowej Sigma Bis, należącej do PZU i Orlenu. Na stanowiskach tych zastąpi go Jaromir Sroga, w przeszłości związany z GroupM i Eurozetem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Marcin Dec został CEO i prezesem Sigmy Bis jesienią 2020 roku. Od piątku 19 kwietnia przestanie pełnić te funkcje. Z naszych ustaleń wynika, że został odwołany przez właścicieli agencji, którymi są PZU i Orlen.
Marcin Dec nie komentuje tej decyzji. Nie zdradza też na razie dalszych planów zawodowych.
Nowym CEO i prezesem Sigmy Bis zostanie Jaromir Sroga. Od jesieni 2021 roku jest niezależnym konsultantem biznesowym. Wcześniej był CEO firmy NEUTEC, członkiem zarządu i CEO w Trec Nutrition.
W latach 2015-2018 był związany z grupą mediową GroupM (WPP). Najpierw, przez blisko 3 lata był CEO domu mediowego Maxus, a potem chief transformation officerem w GroupM Poland.
Z kolei wcześniej, przez ok. 15 lat pracował w Grupie Eurozet, gdzie był m.in. dyrektorem generalnym sprzedaży, dyrektorem marketingu i sprzedaży, a w latach 2011-2014 - chief commercial officerem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na początku kwietnia br. z zarządu Sigmy Bis odszedł Artur Muszkiet, pełniący też funkcję head of digital. Nową członkinią zarządu została wówczas Sylwia Snopkiewicz, była szefowa marketingu Generali.
Agencja Sigma Bis działalność operacyjną zaczęła na przełomie 2019 i 2020 roku, opierając biznes na obsłudze swoich akcjonariuszy: Orlenu (ma 66 proc. jej walorów) i PZU (34 proc.). W 2022 roku Sigma Bis przy wzroście przychodów o 83 proc. do 349,57 mln zł pierwszy raz osiągnęła dodatnią rentowność netto - jej wynik poszedł w górę z 1,63 mln zł straty do 4,33 mln zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Zmiana na czele agencji mediowej Orlenu i PZU. Marcin Dec odwołany