SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediacom przed MEC i Starcomem w rankingu domów mediowych w Polsce, GroupM na czele holdingów (TOP 24)

Dom mediowy Mediacom Warszawa jest liderem wśród domów mediowych a Group M i Publicis/Vivaki prowadzą w zestawieniu grup mediowych, który na podstawie przychodów opracowała działająca na polskim rynku firma doradcza Stars. Ranking odbiega od corocznego raportu RECMA.

W rankingu Stars domem mediowym, który w 2014 roku miał największe przychody jest Mediacom Warszawa. Agencja ta zarobiła ponad 766 mln zł i miała 14,23 proc. udziału w rynku domów mediowych. Pozycja wicelidera należy do MEC z przychodami w wysokości 709,2 mln zł i udziałem w rynku na poziomie 13,17 proc. Trzecia lokata przypadła Starcomowi , którego przychody wyniosły prawie 608 mln zł, a udział w rynku - 11,29 proc..

Ranking ten firma Stars przygotowała we współpracy ze spółką WIG Inwestycje i Kancelarią Prawną  Marek Gnarowski w oparciu o sprawozdania finansowe złożone i ujawnione w Krajowym Rejestrze Sądowym. Brano pod uwagę jedynie przychody i informacje o zatrudnieniu firm, które działają jako domy mediowe, nie brano pod uwagę przychodów firm z nimi powiązanych. Przeanalizowano informacje dotyczącej 24 firm, podczas gdy międzynarodowe zestawienie RECMA prezentuje dane 18 podmiotów.

Rafał Szysz, CEO Stars w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że realne przychody agencji (według sprawozdań finansowych w KRS) są średnio o ok. 60 proc. niższe niż deklarowane w raportach RECMY, które ukazują się od lat. - Co ciekawe nigdy domy mediowe, które przecież znają swoje wartości przychodów, nie podważały wartości, a jedynie czasem kolejność - podkreśla Szysz. Z tego powodu rankingi istotnie się różnią.

Liderem grup domów mediowych jest GroupM, do której należą m.in. Mediacom, Mindshare, MEC. Jej udział w rynku wynosi 36,28 proc. Drugie miejsce w tym zestawieniu należy do Publicis/Vivaki (ZenithOptimedia Group, Starcom Mediavest Group) z udziałem 24,89 proc., a trzecie - do IPG/ Mediabrands (Universal McCann, Initiative) z udziałem 10,43 proc.

Dołącz do dyskusji: Mediacom przed MEC i Starcomem w rankingu domów mediowych w Polsce, GroupM na czele holdingów (TOP 24)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mediowiec
No pięknie... teraz wszystko jak na dłoni
odpowiedź
User
KoKo Dżambo
"Agencja ta zarobiła ponad 766 mln zł " - to się Stars wytężył intelektualnie!
odpowiedź
User
Stawiam na ten duet w przetargach!
Czy wiedza audytora Stars na temat obrotów ZenithOptimedia, pochodzi wprost od Business Development Directora tychże, i została pozyskana w ramach "wywiadów sypialniowych" (nie mylić z "korytarzowymi")?
odpowiedź