SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z czerwca: YouTube, WP i Interia w górę, Gazeta.pl w dół

W czerwcu br. YouTube, a także serwisy WP i Orange oraz Interii miały po 200-300 tys. użytkowników. Za to strony Gazeta.pl zanotowały po ponad 100 tys. real users mniej.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w czerwcu serwisy Google miały w Polsce 85 tys. użytkowników mniej niż w maju. Za to Facebook zyskał 80 tys. real users, a YouTube - 275 tys.

Wśród polskich serwisów horyzontalnych Onet zanotował 65 tys. użytkowników więcej, WP i Orange - 245 tys. więcej, a Interia - 190 tys. więcej. Natomiast strony Gazeta.pl straciły w skali miesiąca 120 tys. real users, a NK.pl - 65 tys. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 515 40289,55% 
2facebook.com13 737 74570,24% 
3youtube.com13 678 11169,93% 
4Grupa Onet.pl13 437 85868,71%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Orange12 625 94564,55%tak
6Grupa Gazeta.pl11 773 09760,19%tak
7Grupa Interia.pl11 655 53959,59%tak
8Grupa Allegro.pl11 352 00958,04%tak
9Grupa Nk.pl10 317 12952,75% 
10Grupa O2.pl9 635 98349,27%tak
11Grupa Wikipedia9 547 37048,81% 
12Grupa GG Network7 637 95639,05%tak
13Grupa Polskapresse5 836 08129,84%tak
14Grupa Murator5 832 33729,82%tak
15Grupa Ringier Axel Springer5 740 52829,35%tak
16Grupa Next Infor5 019 50025,66%tak
17Grupa Money.pl4 884 42024,97%tak
18Grupa Microsoft4 430 02022,65% 
19demotywatory.pl4 299 76521,98% 
20Grupa TVN4 168 14121,31%tak


W rankingu stron objętych audytem site-centric na czele jest niezmiennie pięć portali horyzontalnych i Allegro.pl
, które w skali miesiąca zyskało 15 tys. użytkowników. W drugiej części zestawienia serwisy Muratora miały 280 tys. real users więcej niż w maju, strony Ringier Axel Springer - 290 tys. więcej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 437 85868,71%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 625 94564,55%
3Grupa Gazeta.pl11 773 09760,19%
4Grupa Interia.pl11 655 53959,59%
5Grupa Allegro.pl11 352 00958,04%
6Grupa O2.pl9 635 98349,27%
7Grupa GG Network7 637 95639,05%
8Grupa Polskapresse5 836 08129,84%
9Grupa Murator5 832 33729,82%
10Grupa Ringier Axel Springer5 740 52829,35%
11Grupa Next Infor5 019 50025,66%
12Grupa Money.pl4 884 42024,97%
13Grupa TVN4 168 14121,31%
14Grupa Media Regionalne3 992 43920,41%
15Grupa Netshare3 684 85218,84%
16Grupa Edipresse.pl3 564 19918,22%
17dobreprogramy.pl3 522 81518,01%
18filmweb.pl3 375 47117,26%
19nokaut.pl2 905 91614,86%
20Grupa Spolecznosci.pl2 807 58714,35%


Adres google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a google.com - 285 tys. więcej. Onet.pl zyskał 185 tys. real users, a WP.pl - aż 415 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 970 21386,77% 
2facebook.com13 737 74570,24% 
3youtube.com13 678 11169,93% 
4onet.pl12 461 70263,71%tak
5google.com11 916 04360,92% 
6wp.pl11 192 67457,23%tak
7allegro.pl10 625 22454,32%tak
8nk.pl10 309 73652,71% 
9wikipedia.org9 482 34148,48% 
10gazeta.pl8 387 27042,88%tak
11interia.pl7 437 48738,03%tak
12chomikuj.pl6 167 45631,53%tak
13blogspot.com5 352 13927,36% 
14demotywatory.pl4 299 76521,98% 
15zumi.pl4 099 15120,96%tak
16ceneo.pl3 992 19720,41%tak
17ask.com3 989 10620,40% 
18kwejk.pl3 952 94020,21% 
19o2.pl3 952 79920,21%tak
20blox.pl3 859 88519,73%tak


W serwisach Allegro wykonano 415 mln odsłon mniej niż w maju, za to na stronach Onetu - 85 mln więcej, a na stronach WP i Orange - 20 mln więcej. Gazeta.pl i Interia.pl zanotowały pod tym względem spadki.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 194 557 34111 352 009
2Grupa Onet.pl2 583 460 03713 437 858
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 359 313 89312 625 945
4Grupa Gazeta.pl1 128 394 77111 773 097
5Grupa Interia.pl1 068 065 16411 655 539
6Grupa O2.pl933 540 9789 635 983
7plemiona.pl550 082 975230 265
8Grupa Spolecznosci.pl526 388 7412 807 587
9tablica.pl281 425 0762 651 910
10filmweb.pl171 842 3713 375 471


Na stronach Onetu oraz WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 11-12 minut mniej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Polskiego Radia straciły pod tym względem 30 minut, a witryny TVN - aż 3 godziny i 15 minut. Za to

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Wirtualna Polska - Orange72 624 90105:45:0712 625 945
2Grupa Onet.pl72 270 26405:22:4113 437 858
3Grupa Allegro.pl48 017 50104:13:4811 352 009
4Grupa Interia.pl44 306 97003:48:0511 655 539
5Grupa Gazeta.pl25 603 91102:10:2911 773 097
6Grupa O2.pl25 100 26102:36:179 635 983
7Grupa TVN18 903 11904:32:074 168 141
8Grupa Murator8 771 10301:30:145 832 337
9Grupa Spolecznosci.pl6 805 03002:25:262 807 587
10Grupa GG Network6 389 74000:50:127 637 956
11Grupa Polskie Radio4 176 30403:01:301 380 582
12Grupa Eurozet3 660 43405:45:05636 432
13plemiona.pl3 233 66714:02:36230 265
14tablica.pl2 990 72201:07:402 651 910
15Grupa Ling.pl2 627 14604:06:44638 866
16wiocha.pl2 470 73601:22:501 789 817
17Grupa Targeo.pl1 950 43701:13:531 584 078
18Grupa Polskapresse1 730 76300:17:485 836 081
19Grupa Ringier Axel Springer1 599 73000:16:435 740 528
20Grupa TVP1 595 99500:42:332 250 857


GG zanotowało 195 tys. uruchomień mniej w porównaniu z majem, za to Skype - 250 tys. więcej, a Windows Media Player - 580 tys. więcej. 

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp.nazwauruchomione aplikacje*uruchomione aplikacje (%)audyt site-centric
1Grupa GG Network-Komunikator Gadu-Gadu9 251 03347,30%tak
2Grupa Microsoft-Komunikator Skype8 344 90742,67% 
3Grupa Microsoft-Windows Media Player7 730 99339,53% 
4Winamp3 021 04015,45% 
5Grupa Ipla-Ipla2 592 91013,26% 
6OpenFM1 455 8837,44% 
7RealPlayer1 315 9146,73% 
8Windows Live Messenger1 081 4295,53% 
9VLC media player954 5844,88% 
10Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl655 6343,35%tak
11Grupa Google-Aplikacja Google Desktop605 2763,09% 
12iTunes579 6382,96% 
13Grupa Google-Google Earth578 7962,96% 
14Komunikator Facebook Messenger532 6872,72% 
15Komunikator AQQ451 7252,31% 
16QuickTime374 0591,91% 
17KMplayer364 0051,86% 
18BestPlayer307 0721,57% 
19GOM Player247 6961,27% 
20Foobar2000224 8061,15% 

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 967. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z czerwca: YouTube, WP i Interia w górę, Gazeta.pl w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl