„Men’s Health” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” 28 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism męskich umocnił się „Men’s Health”, który jako jedyny zyskał w zestawieniu. Pozostałe tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 59 709 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku zwiększyła się ona o 0,64 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), który w analizowanym okresie zanotował spadek wynoszący 5,03 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 44 653 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do „CKM” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 15,24 proc. do 38 112 egz.
Natomiast wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,10 proc. i ostatecznie wyniósł 30 247 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku wyniosła 27 993 egz., po spadku o 7,93 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) wzrósł o 44,75 proc. do poziomu 15 956 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 59 709 | 59 327 |
Playboy | 44 653 | 47 017 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 38 112 | 44 967 |
Logo | 30 247 | 42 070 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 27 993 | 30 405 |
Sukces | 15 956 | 11 023 |
We wrześniu 2013 roku także liderem był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2012 roku zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 14,65 proc. i wyniosła 66 576 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (43 774 egz.; wzrost o 4,14 proc.). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Logo” - było to 26,34 proc.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 66 576 | 58 069 |
Playboy | 43 774 | 42 035 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 38 231 | 46 065 |
Logo | 28 851 | 39 168 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 27 514 | 27 251 |
Sukces | 22 296 | 7 093 |
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” 28 proc. w dół