„Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”
W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”. Największy wzrost odnotował ostatni numer „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 0,90 proc. i wyniosła 101 773 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,32 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 437 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 41 608 egz., po spadku o 3,66 proc.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 33 618 egz., po wzroście o 20,18 proc. - największym w zestawieniu. Był to jednak ostatni numer tego miesięcznika, który obecny był na rynku ponad 8 i pół roku.
Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu, wynoszącą 16,03 proc. W efekcie dało mu wynik na poziomie 32 736 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 194 364 | 101 773 | 101 773 | 202 952 | 100 870 | 100 870 | 0,90% |
Auto Świat | 104 264 | 62 510 | 62 437 | 116 286 | 66 713 | 66 649 | -6,32% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 41 608 | 41 608 | 86 000 | 43 190 | 43 190 | -3,66% |
Top Gear | 59 980 | 33 737 | 33 618 | 53 994 | 28 120 | 27 973 | 20,18% |
Auto Świat Poradnik | 65 971 | 32 777 | 32 736 | 69 933 | 39 019 | 38 986 | -16,03% |
Auto Motor i Sport | 47 220 | 23 519 | 23 519 | 51 225 | 25 544 | 25 544 | -7,93% |
Świat Motocykli | 37 500 | 13 810 | 13 810 | 27 500 | 14 543 | 14 543 | -5,04% |
Automobilista | 17 900 | 6 534 | 6 534 | 18 200 | 7 277 | 7 242 | -9,78% |
Classic Auto | 14 500 | 6 377 | 6 377 | 14 400 | 6 823 | 6 823 | -6,54% |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,93 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 1,85 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 55,11 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 18,07 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska),
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 194 364 | 101 773 | 101 773 | 194 171 | 102 729 | 102 729 | -0,93% |
Auto Świat | 104 264 | 62 510 | 62 437 | 104 437 | 63 769 | 63 611 | -1,85% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 41 608 | 41 608 | 86 000 | 46 814 | 46 814 | -11,12% |
Top Gear | 59 980 | 33 737 | 33 618 | 39 995 | 21 807 | 21 673 | 55,11% |
Auto Świat Poradnik | 65 971 | 32 777 | 32 736 | 65 956 | 40 004 | 39 958 | -18,07% |
Auto Motor i Sport | 47 220 | 23 519 | 23 519 | 46 998 | 22 703 | 22 703 | 3,59% |
Świat Motocykli | 37 500 | 13 810 | 13 810 | 27 000 | 15 945 | 13 445 | 2,71% |
Automobilista | 17 900 | 6 534 | 6 534 | 17 900 | 7 484 | 7 361 | -11,23% |
Classic Auto | 14 500 | 6 377 | 6 377 | 14 500 | 6 165 | 6 165 | 3,44% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”