Rusza "MySanctions" - kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji
Pod hasłem "MySanctions" rusza kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji. Skierowana jest do wszystkich krajów Unii Europejskiej. Za projekt odpowiadają firmy: Lata Dwudzieste, BBDO Warszawa, Papaya Films, Televisor, Ztudio i Burza, Upright Music, Dotnpixel, Kyiv Type Foundry.
Tylko w ciągu pierwszych sześciu tygodni wojny w Ukrainie kraje UE kupiły rosyjskie paliwa kopalne o wartości ponad 18 mld euro. Za tę kwotę reżim Putina mógłby kupić ponad 5000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg).
"MySanctions" - prywatne sankcje na reżim Putina
W wyniku oddolnej inicjatywy osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy, powstała kampania "MySanctions". Patronem akcji jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.
Autorzy akcji podkreślają, że dzięki temu projektowi każdy Europejczyk będzie miał możliwość nałożenia "osobistych sankcji" na reżim Putina poprzez prostą deklarację zmiany zachowania.
Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową: mysanctions.com, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel. W serwisie tym obywatele UE będą mogli "nakładać" własne sankcje, deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu.
Spoty przedstawiają proste sposoby na indywidualne sankcje na reżim Putina - obniżenie ogrzewania w pomieszczeniach o 1 stopień, wybór raz w tygodniu roweru zamiast auta, wyłączenie niebezpiecznych urządzeń elektrycznych. Klipy powstały także w wersji anglojęzycznej.
Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizy Eurostatu, Międzynarodowej Agencji Energii oraz czołowych polskich ekspertów w dziedzinie polityki energetycznej i klimatycznej. Twórcy kampanii zapraszają do przyłączenia się do społeczności, która może mieć realny wpływ na walkę z wojną i globalnym ociepleniem.
Zobacz: Zełenski z ostrym spotem o kupowaniu rosyjskiej ropy przez kraje UE. "Tylko trzy kraje miały odwagę"
Otwarta licencja dla nadawców i mediów we wszystkich krajach UE
Przygotowane na potrzeby akcji filmy reklamowe są dostępne nieodpłatnie dla wszystkich nadawców telewizyjnych w Unii Europejskiej. Każdy z nich, który zdecyduje się przyłączyć do kampanii, otrzyma otwarte pliki filmowe wraz z instrukcją, jak przygotować lokalną wersję językową.
Kampania "MySanctions" została przygotowana pro bono przez grupę ekspertów i organizacji,które postanowiły nie pozostawać biernymi i wykorzystać swoje kompetencje - strategiczne, analityczne, komunikacyjne, reklamowe - do stworzenia systemu uruchamiania indywidualnych sankcji.
Zobacz: Rosjanie chcą prawdy o Ukrainie. Omijają blokady stron internetowych
W projekt zaangażowali się: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (parton kampanii), - Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych), BBDO Warszawa (kreacja kampanii), Papaya Films (produkcja spotów TV), Televisor (postprodukcja), Ztudio i Burza (dźwięk), Upright Music (muzyka), Dotnpixel (opracowanie strony internetowej), Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek), Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii oraz Instytut Spraw Publicznych (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji), TV3 Group Baltics (jako partner) i Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii w europejskich krajach).
Do akcji mogą dołączyć kolejni nadawcy.
Dołącz do dyskusji: Rusza "MySanctions" - kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji