9 nowych kanałów w Play i UPC Polska
Play rozszerzył ofertę o 9 kanałów z portfolio Grupy Kino Polska. Do płatnych pakietów trafią w styczniu. Od 14 grudnia 2023 do 9 stycznia 2024 roku są udostępniane abonentom bez dodatkowych opłat w ramach okna otwartego. Dołączone stacje już wcześniej były dostępne w „starych” pakietach UPC Polska.
Play i UPC Polska rozszerzają ofertę o stacje filmowe: Kino TV, FilmBox Action, FilmBox Extra, FilmBox Arthouse, poświęconą sportom walki FightBox, dokumentalną DocuBox (w języku angielskim) i nadawaną w jakości 4K FunBox UHD. W styczniu kanały FilmBox trafią do pakietu pod taką samą nazwą. Kino TV, DocuBox, FightBox i FunBox będą dostępne w pakietach Telewizja Max i Max Premium. DocuBox ma wchodzić także w skład pakietu Dokumenty Telewizji Nowej Generacji, FightBox trafi do pakietu Sport, a FunBox do pakietu Lifestyle.
Szerszy zasięg kanałów tematycznych Grupy Kino Polska
Niedawno firma zapowiedziała odświeżenie wizerunku kanałów tematycznych, m.in. poprzez poprawę ich pozycji w ofercie dostawców płatnej telewizji. Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, globalnej firmy, należącej do Grupy Canal+.
- Cieszymy się, że dzięki współpracy z Grupą Kino Polska do oferty telewizyjnej Play dołączą kolejne kanały, rozszerzając naszą usługę telewizyjną o różnorodne, wysokiej jakości programy. Bogata biblioteka filmów, seriali, dokumentów i treści sportowych, która wzbogaci naszą ofertę, doskonale wpisuje się w strategię dostarczania klientom telewizji nowej generacji. Najlepsze wrażenia z oglądania telewizji, najwyższej klasy rozrywka i wolność wyboru to filary telewizji Play. – powiedziała Magdalena Zonko, kierownik zespołu pozyskiwania i zarządzania treścią w Play.
- Stale poszerzamy dystrybucję naszych kanałów, umożliwiając wybór oferowanych przez nas treści jeszcze większej grupie odbiorców. Cieszymy się, że kanały z portfolio Grupy Kino Polska dołączają do oferty kolejnego dużego operatora w kraju. Wprowadzenie ich do Play zwiększa ich dostępność i pozwala zarówno nowym, jak i obecnym abonentom na dostęp do atrakcyjnych i jakościowych treści. Jestem przekonany, że każdy z nich znajdzie w naszej ofercie coś dla siebie - powiedział Jacek Koskowski, dyrektor ds. sprzedaży i dystrybucji w Grupie Kino Polska.
Nowe pakiety UPC Polska
W maju pakiety telewizyjne UPC Polska zastąpiono ofertą Play. W starej ofercie było 189 stacji, a w nowej 157. Wprowadzono też możliwość wymiany punktów na dostęp do serwisów streamingowych lub poszczególnych stacji (Telewizja Nowej Generacji). Było to krytykowane przez część abonentów jako nieczytelne i skomplikowane rozwiązanie. Z czasem dołączono wybrane stacje, których zabrakło w ofercie Play: Eurosport 2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP i TV Republika.
Dołączenie Kino TV, FilmBox Action, FilmBox Extra, FilmBox Arthouse, FightBox, DocuBox i FunBox UHD to kontynuacja tego procesu i działanie w kierunku ujednolicenia oferty programowej. Nowi abonenci UPC Polska i osoby, które obecnie wykupują w tej sieci kablowej tylko internet, nie mogą już wykupić starych pakietów, tylko nowe.
Spośród dotychczasowych kanałów UPC Polska w ofercie Play wciąż brakuje: TVP Historia, TVP ABC, TVP Seriale, TVP HD, TVP Rozrywka, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Dokument, TVP World, Adventure HD, AXN Spin, Bollywood TV, Fashion TV, FightKlub, Ginx E-sports TV, Golf Channel, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News i Top Kids. Są za to kanały, które nie były oferowane wcześniej przez UPC, ale wchodzą w skład pakietów Play. To m.in. Baby TV, Clubbing TV, Duck TV, Deutsche Welle, Eska Rock TV, MTV 80s, Novelas+ i Nuta Gold. Play prowadzi m.in. rozmowy w sprawie dodania kolejnych stacji TVP.
Fuzja Play i UPC Polska
W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. Klienci dostali wiadomości e-mail o zmianie właściciela. Poinformowano ich, że w związku z tym nie mogą bezkarnie rozwiązać umowy przed okresem zobowiązania.
Nie wszyscy klienci są zadowoleni z fuzji. - Do UOKiK wpłynęło łącznie kilkanaście skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług, rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm, braku możliwości skorzystania z ofert promocyjnych P4 przez dawnych klientów UPC - tłumaczył Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wielu internautów narzeka na powtarzające się problemy z internetem po fuzji. Chodzi o chwilowe przerwy w dostępie do sieci, które utrudniają korzystanie z serwisów streamingowych czy stron internetowych.
- Przygotowując odpowiedź na Pański mail przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami - wyjaśniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl operator.
Dołącz do dyskusji: 9 nowych kanałów w Play i UPC Polska