Ofcom zbada wpływ połączenia 21st Century Fox i Sky na brytyjski rynek mediów
Ofcom, brytyjski regulator rynku mediów i telekomunikacji ma zbadać czy planowane przejęcie Sky przez 21st Century Fox nie zachwieje segmentem medialnym w Wielkiej Brytanii. - Interes publiczny wymaga przeprowadzenia dokładnego dochodzenia w tej sprawie - argumentuje Karen Bradley, minister ds. kultury, mediów i sportu.
Porozumienie w sprawie przejęcia telewizji Sky przez koncern 21st Century Fox zapowiedziano oficjalnie w połowie grudnia ub.r. Transakcja o wartości 11,7 mld funtów przewiduje wykupienie przez należący do Ruperta Murdocha koncern 61 proc. akcji Sky, dzięki któremu medialny magnat stanie się jedynym właścicielem europejskiego operatora kablowego.
Teraz okazuje się, że cała operacja może nie przebiegać tak gładko jak początkowo zakładano. Karen Bradley, minister ds. kultury, mediów i sportu, występując przed Izbą Gmin wyraziła poważne wątpliwości na temat wpływu planowanej akwizycji na konkurencyjność brytyjskiego rynku medialnego.
- Mamy podejrzenia, że ta transakcja w przyszłości może w znaczący sposób zaburzyć warunki uczciwej konkurencji pomiędzy nadawcami, a także wpłynąć na obiektywność treści oferowanych odbiorcom - zdradziła Karen Bradley. - W tej sytuacji interes publiczny wymaga przeprowadzenia dokładnego dochodzenia w tej sprawie.
Według zapowiedzi Bradley postępowanie wyjaśniające wpływ transakcji pomiędzy 21st Century Fox i Sky przeprowadzi w ciągu 40 dni Ofcom, brytyjski regulator rynku medialnego i telekomunikacyjnego.
W odpowiedzi na wystąpienie Bradley, 21st Century Fox opublikował komunikat, w którym broni transakcji. Według kierownictwa koncern ma 30-letnie doświadczenie w utrzymywaniu wysokich standardów dziennikarskich, zatem nie wchodzi w grę złamanie zasady obiektywizmu. Poza tym, jak utrzymuje 21st Century Fox inwestycja w wysokości 11,7 mld dol. w brytyjski rynek medialny może przyczynić się tylko do jego rozwoju.
Dołącz do dyskusji: Ofcom zbada wpływ połączenia 21st Century Fox i Sky na brytyjski rynek mediów