Ogilvy centralizuje struktury - znikają marki Ogilvy&Mather, Ogilvy One i Ogilvy PR
John Seifert, globalny prezes i CEO sieci reklamowej Ogilvy&Mather zapowiedział proces centralizacji wszystkich spółek grupy w jedną, zintegrowaną firmę, która będzie globalną marką. Proces zaczyna się od rynku amerykańskiego.
Zmiany na rynku amerykańskim zostają wprowadzone ze skutkiem natychmiastowym. Od teraz wszystkie działania prowadzone przez spółki należące do Ogilvy&Mather (np. Ogilvy One, Ogilvy Public Relations) będą prowadzone jako tzw. jeden P&L (profit&loss) pod kierownictwem nowo mianowanego CEO USA Lou Aversano, dotychczas CEO Ogilvy&Mather w Nowym Jorku.
Oznacza to, że znikają wszystkie submarki, czyli Ogilvy&Mather, Ogilvy One i Ogilvy PR. W ich miejsce pojawia się jedna, zunifikowana marka – Ogilvy Worldwide. Zapoczątkowane na rynku amerykańskim zmiany będą stopniowo wdrażane także na pozostałych rynkach na świecie, w ciągu następnego roku.
Ruch ten jest próbą uporządkowania struktur Ogilvy na świecie, wprowadzenia zmian w zarządzaniu i marketingu, które były powielane we wszystkich spółkach na całym świecie. - Zamiast próbować zarządzać dziesięcioma różnymi markami Ogilvy na świecie, które są oddzielnymi spółkami, a potem próbować ich działania połączyć dla dobra klienta, teraz mówimy „Zacznijmy wszystko od klienta” - wyjaśnia John Seifert.
Reorganizacja zwykle prowadzi do redukcji zatrudnienia. John Seifert zapowiedział jednak, że nie przewiduje znaczących zmian w poziomie zatrudnienia w całej sieci, dlatego że nowa organizacja zakłada wzrost pracy nad projektami.
Dotychczasowi szefowie wybranych spółek m.in. Stuart Smith, globalny CEO Ogilvy PR i Brian Fetherstonhaugh, globalny CEO Ogilvy One dołącza do grona osób zarządzających całej firmy.
Restrukturyzacja sieci Ogilvy rozpoczyna się kilka miesięcy po tym, jak podobny proces przeprowadziła sieć Publicis, w ramach którego np. agencje kreatywne działają pod jedną marką, a domy mediowe pod inną - Publicis Media.
Dołącz do dyskusji: Ogilvy centralizuje struktury - znikają marki Ogilvy&Mather, Ogilvy One i Ogilvy PR