Spadła oglądalność czołowych stacji muzycznych, MTV Music Polska z gorszymi wynikami od VIVA Polska
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w październiku br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największymi wzrostami w zestawieniu ex aequo pochwalić się mogły trzy stacje: Eska TV Extra, NUTA.TV i VH1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w październiku 2017 roku wyniósł 0,59 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 23,38 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Drugie miejsce zajęła Eska TV, która w naziemnej telewizji cyfrowej w okresie od 28 września ub.r. do 16 maja br. zastąpiona była przez 8TV. Eska TV w tym czasie dostępna była w Internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne, jednak Grupa ZPR Media 16 maja br. przywróciła tę stację na MUX-1. Tym samym 8TV zniknęła z rynku, a w miejsce nadającej u płatnych operatorów Eski TV nadawca postanowił uruchomić nowy kanał Eska TV Extra.
Średni udział naziemnej Eski TV w październiku br. wyniósł 0,37 proc. Z kolei kablowo-satelitarna Eska TV Extra w zeszłym miesiącu zanotowała udział na poziomie 0,04 proc. Dla porównania naziemna 8TV w październiku 2016 roku miała średni udział na poziomie 0,41 proc.
Podium uzupełnia należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jego średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym wyniósł 0,13 proc. (wynik tego kanału względem października ub.r. zmalał o 13,33 proc.).
Oczko niżej znalazł się kanał 4FunTV, który spadł z miejsca trzeciego. Jego średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,12 proc. (spadek o 20 proc.).
W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał Stars.TV, awansujący z szóstej lokaty. Jego średni udział wyniósł 0,07 proc. (wzrost o 40 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mogły trzy stacje, których wyniki się podwoiły. Pierwsza z nich to wspomniana Eska TV Extra, której wynik względem kablowo-satelitarnej Eski TV z października ub.r. wzrósł z 0,02 proc. do 0,04 proc. Taki sam poziom wzrostu odnotowały również NUTA.TV i VH1 (w obu przypadkach do 0,02 proc. udziału).
Z kolei najbardziej spadł wynik kanału MTV Music Polska, który 17 października br. zastąpił stację VIVA Polska. Średni udział VIVA Polska i MTV Music Polska w październiku 2017 roku wyniósł 0,03 proc., po spadku względem października 2016 roku o 62,50 proc.
Warto dodać, że średni udział VIVA Polska w okresie od 1 do 16 października br. wyniósł 0,03 proc., a wynik MTV Music Polska od 17 do 31 października br. wyniósł 0,02 proc.
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w październiku br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 33,33 proc., wyniósł 0,82 proc.
Na drugiej lokacie uplasowała się naziemna Eska TV, której udział wyniósł 0,70 proc. (bez zmian).
Podium uzupełnia kanał 4FunTV (0,25 proc. udziału; - 16,67 proc.).
Największym wzrostem (o 200 proc. do 0,06 proc. udziału) pochwalić się mogła tutaj NUTA.TV. Również i w tym ujęciu najbardziej straciły stacje VIVA Polska i MTV Music Polska - było to 68,75 proc. do 0,05 proc. udziału (do 16 października br. VIVA Polska miała 0,07 proc. udziału, a wynik MTV Music Polska od kolejnego dnia wyniósł 0,04 proc.).
Dołącz do dyskusji: Spadła oglądalność czołowych stacji muzycznych, MTV Music Polska z gorszymi wynikami od VIVA Polska