Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius)
W maju br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały o 262,3 tys. realnych użytkowników więcej niż serwisy Grupy Wirtualna Polska, a liderem - bez zmian - była Grupa Google przed Facebookiem - pokazuje nowe badanie polskiego internetu PBI/Gemius. Po raz pierwszy podano statystyki odsłon globalnych serwisów i wydawców: strony Grupy Google zanotowały prawie 9 mld odsłon, a Facebook - 5,3 mld.
Z pierwszych wyników badania PBI/Gemius wynika, że w maju br. strony i aplikacje desktopowe Grupy Google odwiedziło 24,61 mln polskich realnych użytkowników (czyli 97,54 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 8,99 mld odsłon. Google jest liderem w każdym z tych wskaźników - zajmujący drugie miejsce Facebook miał o 2,7 mln użytkowników i 3,72 mld odsłon mniej.
Pułap 20 mln użytkowników przekroczyli jeszcze dwaj najwięksi polscy wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska, którzy od ponad dwóch lat rywalizują ze sobą o pozycję lidera wśród rodzimych grup serwisów. W zeszłym miesiącu Grupa Onet-RASP zanotowała o 262,3 tys. użytkowników więcej i o 271,7 mln odsłon mniej od głównego konkurenta.
Grupa Allegro przy ponad 2 mln użytkowników mniej od Grupy WP miała tylko minimalnie mniej odsłon. Natomiast Grupa Interia.pl zanotowała o 440,3 tys. użytkowników i aż 459,1 mln odsłon więcej od Grupy Gazeta.pl.
Są to pierwsze wynik badania PBI/Gemius, po tym jak PBI w zeszłym tygodniu zerwało umowę z GfK Polonia i wróciło do współpracy z Gemiusem. Nowe badanie składa się z pomiaru site-centric ponad 3 tys. stron internetowych oraz badaniu user-centric z udziałem ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown). Obejmuje stacjonarne i mobilne wersje stron internetowych oraz aplikacje desktopowe, nie dotyczy natomiast na razie aplikacji mobilnych.
Według badania w maju br. liczba internautów w Polsce wyniosła 25,2 mln, z czego na komputerach było to 23,6 mln, a na smartfonach i tabletach - 18,5 mln.
TOP20 wydawców z największą liczbą użytkowników ogółem |
||||
(badanie Gemius/PBI) |
||||
lp. |
węzeł |
maj 2016 |
||
użytkownicy (real users) |
odsłony |
zasięg |
||
1 |
Grupa Google |
24 607 397 |
8 987 404 585 |
97,54% |
2 |
facebook.com |
21 902 648 |
5 269 111 229 |
86,81% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
20 410 652 |
2 765 260 169 |
80,90% |
4 |
Grupa Wirtualna Polska |
20 148 377 |
3 036 961 388 |
79,86% |
5 |
Grupa Allegro |
18 089 240 |
3 034 237 999 |
71,70% |
6 |
Grupa Interia.pl |
16 782 217 |
1 081 795 283 |
66,52% |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
16 341 912 |
622 646 842 |
64,77% |
8 |
Grupa Polska Press |
15 138 464 |
374 026 209 |
60,00% |
9 |
wikipedia.org |
14 687 449 |
272 477 719 |
58,22% |
10 |
Grupa ZPR Media |
13 097 832 |
119 342 421 |
51,92% |
11 |
Grupa TVN |
9 417 977 |
193 302 723 |
37,33% |
12 |
Grupa Edipresse.pl |
8 954 685 |
66 510 655 |
35,49% |
13 |
Grupa Ceneo.pl |
8 925 675 |
68 071 889 |
35,38% |
14 |
Grupa Microsoft - MSN |
8 610 121 |
405 910 334 |
34,13% |
15 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
7 757 454 |
86 636 455 |
30,75% |
16 |
lotto.pl |
7 585 597 |
111 577 957 |
30,07% |
17 |
cda.pl |
7 050 714 |
112 485 344 |
27,95% |
18 |
orange.pl |
6 986 440 |
149 538 579 |
27,69% |
19 |
filmweb.pl |
6 690 976 |
151 317 128 |
26,52% |
20 |
Grupa PKO Bank Polski |
6 446 986 |
377 946 612 |
25,55% |
Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 24,2 mln polskich użytkowników i 6,96 mld odsłon, a Google.com - 18,54 mln użytkowników i 810,6 mln odsłon. Facebook przy 21,9 mln użytkowników miał 5,27 mld odsłon, a YouTube - przy 19,17 mln użytkowników 1,08 mld odsłon.
Wśród polskich serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który z 17,04 mln użytkowników wyprzedził o 2-3 mln Allegro.pl (14,53 mln) i WP.pl (13,99 mln). Onet jako jedyny w tej grupie przekroczył poziom 2 mld odsłon, wynik minimalnie poniżej tego poziomu zanotowała WP.pl, a Allegro.pl i Olx.pl miału po prawie 1,4 mld odsłon.
TOP20 stron www z największą liczbą użytkowników ogółem |
||||
(badanie Gemius/PBI) |
||||
lp. |
domena |
maj 2016 |
||
użytkownicy (real users) |
odsłony |
zasięg |
||
1 |
google.pl |
24 204 404 |
6 964 838 803 |
95,94% |
2 |
facebook.com |
21 902 648 |
5 269 111 229 |
86,81% |
3 |
youtube.com |
19 168 409 |
1 076 470 927 |
75,98% |
4 |
google.com |
18 544 420 |
810 639 680 |
73,50% |
5 |
onet.pl |
17 039 607 |
2 042 497 037 |
67,54% |
6 |
wikipedia.org |
14 687 449 |
272 477 719 |
58,22% |
7 |
allegro.pl |
14 535 432 |
1 389 595 315 |
57,61% |
8 |
wp.pl |
13 995 089 |
1 994 089 991 |
55,47% |
9 |
olx.pl |
12 038 731 |
1 365 017 433 |
47,72% |
10 |
interia.pl |
11 186 956 |
766 090 622 |
44,34% |
11 |
gazeta.pl |
10 256 028 |
284 917 027 |
40,65% |
12 |
blogspot.com |
9 976 076 |
111 663 203 |
39,54% |
13 |
ceneo.pl |
8 621 639 |
65 096 002 |
34,17% |
14 |
lotto.pl |
7 585 597 |
111 577 957 |
30,07% |
15 |
cda.pl |
7 050 714 |
112 485 344 |
27,95% |
16 |
orange.pl |
6 986 440 |
149 538 579 |
27,69% |
17 |
fakt.pl |
6 828 533 |
161 838 310 |
27,07% |
18 |
filmweb.pl |
6 690 976 |
151 317 128 |
26,52% |
19 |
poradnikzdrowie.pl |
6 432 973 |
24 272 672 |
25,50% |
20 |
tvn24.pl |
6 414 809 |
119 062 617 |
25,43% |
Wyłącznie na komputerach strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska wyprzedziły Grupę Onet-RASP - miały o 336,9 tys. użytkowników i 270 mln odsłon więcej. Z kolei Grupa Interia.pl mając o 1,14 mln użytkowników więcej niż Grupa Gazeta.pl zanotowała prawie dwa razy odsłon więcej.
Liderem tak samo jak w statystykach łącznych jest Grupa Google (z 22,93 mln użytkowników i 6,35 mld odsłon) wyprzedzająca Facebooka (19,1 mln użytkowników i 2,49 mld odsłon).
TOP20 wydawców z największą liczbą użytkowników na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) |
||||
lp. |
węzeł |
maj 2016 |
||
użytkownicy (real users) |
odsłony |
zasięg |
||
1 |
Grupa Google |
22 929 374 |
6 353 452 178 |
90,88% |
2 |
facebook.com |
19 098 940 |
2 492 341 893 |
75,70% |
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
17 625 531 |
2 240 784 390 |
69,86% |
4 |
Grupa Onet - RASP |
17 288 618 |
1 970 853 687 |
68,53% |
5 |
Grupa Allegro |
15 877 250 |
2 417 432 542 |
62,93% |
6 |
Grupa Interia.pl |
13 785 311 |
783 170 480 |
54,64% |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 639 724 |
396 553 442 |
50,10% |
8 |
Grupa Polska Press |
10 966 794 |
234 404 895 |
43,47% |
9 |
wikipedia.org |
10 344 689 |
172 842 147 |
41,00% |
10 |
Grupa ZPR Media |
9 168 250 |
71 921 197 |
36,34% |
11 |
Grupa Microsoft - MSN |
7 889 610 |
390 643 295 |
31,27% |
12 |
Grupa Ceneo.pl |
6 775 706 |
47 915 023 |
26,86% |
13 |
Grupa TVN |
6 761 049 |
127 593 567 |
26,80% |
14 |
cda.pl |
5 966 669 |
82 541 678 |
23,65% |
15 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 869 667 |
65 201 535 |
23,27% |
16 |
Grupa Edipresse.pl |
5 623 699 |
31 697 863 |
22,29% |
17 |
bet-at-home.com |
4 917 930 |
25 687 584 |
19,49% |
18 |
Grupa PKO Bank Polski |
4 911 555 |
329 409 593 |
19,47% |
19 |
filmweb.pl |
4 891 098 |
116 562 184 |
19,39% |
20 |
lotto.pl |
4 478 104 |
59 625 780 |
17,75% |
Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius)
Chyba więcej, a nie mniej?