Batony i spaghetti jak bolońskie hitem sprzedaży marki Plant Hunter Żabki
Najpopularniejszym produktem w ofercie roślinnej marki własnej Żabki, Plant Hunter, są batony - poinformowała Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Żabka Polska. Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się także dania obiadowe z portfolio marki, np. spaghetti jak bolońskie.
Żabka wprowadziła do sprzedaży nową markę własną Plant Hunter pod koniec kwietnia tego roku. Jej produkty mają w 100% roślinny skład, nie zawierają konserwantów i oleju palmowego.
Teraz przedstawiciele Żabki podzielili się pierwszymi wnioskami dotyczącymi sprzedaży i dalszych planów rozwoju Plant Hunter. W czasie webinaru Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Żabka Polska, powiedziała, że Żabka w ostatnich latach znacząco przemodelowała wygląd sklepów oraz zmieniła asortyment po to, by przyciągnąć nowych klientów.
- Chcieliśmy przyciągnąć kobiety, bardziej świadomych, miejskich, młodszych klientów. Marka po marce zaczęliśmy wprowadzać nowe kategorie, dzięki czemu byliśmy w stanie zaobserwować wzrost zainteresowania Żabką - powiedziała Grabowska.
Dla kogo marka Plant Hunter
Wraz z rosnącym zainteresowaniem produktami roślinnymi, w firmie narodził się pomysł na markę własną, oferującą szeroką gamę produktów na cały dzień - od śniadań, przekąsek, po gotowe dania obiadowe. Krok po kroku Żabka wprowadzała kolejne marki wegańskie i wegetariańskie - Foodini, Dobra karma.
W odpowiedzi na zainteresowania klientów powstała marka Plant Hunter - opowiadała Anna Grabowska. - To marka dla fleksitarianin, czyli osób które nie zrezygnują z dobrego steka, ale ograniczą świadomie ilość mięsa i produktów odzwierzęcych - wyjaśnia przedstawicielka Żabki.
Plant Hunter od początku miała trafiać do mainstreamu - jak pokazują bowiem różne badania, od 30 do 40 proc. polskich konsumentów ogranicza w diecie mięso. Głównie ze względu na zainteresowanie swoim zdrowiem, mniej ekologicznych. Pandemia jeszcze wzmocniła trend interesowania się konsumentów składami produktów.
Roślinne spaghetti i przekąski hitami sprzedaży Plant Hunter
Najpopularniejszą kategorią produktów Plant Hunter są przekąski - batoniki o smaku słonego karmelu oraz orzechowym. Jak przekazała Anna Grabowska, batoniki te sprzedają się w Żabkach lepiej niż ich koncernowe odpowiedniki z dodatkiem mleka.
- W corze asortymentu Plant Hunter, czyli daniach obiadowych, spaghetti jak bolońskie stanowi już ponad 40 proc. sprzedaży wszystkich rodzajów spaghetti bolognese w Żabce. To niezły wynik. W sklepach typu osiedlowego, gdzie nie dokonuje się przypadkowych zakupów, nawet w 65 proc. spaghetti sprzedaje się typ roślinny z Plant Hunter - powiedziała Anna Grabowska.
Menadżerka przekazała ponadto, że w Żabkach całej Polsce sprzedało się już ponad kilkaset tysięcy produktów marki Plant Hunter.
W ocenie Anny Grabowskiej, Plant Hunter ma dalszy silny potencjał wzrostu. Klienci zainteresowani są roślinnymi zamiennikami mięsa, ale i coraz bardziej - nabiału i produktów typu majonez, jajka.
Plant Hunter dalej będzie oferować produkty do jedzenia przez cały dzień - przekąski, sałatki, dania obiadowe, koktajle i słodkości. Sieć na ma na razie planów scalania portfolio marek własnych, oferujących produkty bezmięsne i roślinnych zamienników żywności odzwierzęcej.
Produktów Plant Hunter niebawem można się będzie spodziewać również w mniejszych miejscowościach, gdzie są sklepy Żabki.
- Widzimy, że adopcja trendów przyspiesza przez pandemię. Wiele osób z dużych mniast na czas pracy zdalnej przeniosło się do mniejszych miejscowości. Chcemy, by mogli w każdej Żabce znaleźć produkty także roślinne, tak jak w dużym mieście - powiedziała Anna Grabowska
Pod koniec lutego br. Żabka Polska uruchomiła swój sklep numer 7 tys., zdecydowana większość działa w modelu franczyzowym.
Dołącz do dyskusji: Batony i spaghetti jak bolońskie hitem sprzedaży marki Plant Hunter Żabki
Świat się zmienia i to mnie cieszy.