Play ma 15 proc. więcej abonentów. Wzrosły wpływy, zysk zmalał o połowę
Na koniec września br. sieć Play miała 14,89 mln klientów, o 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast liczba jej abonentów wzrosła o 15,1 proc. W trzech kwartałach br. Play Communications zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 9,6 proc. do 4,93 mld zł i spadek zysku netto o 56,5 proc. do 244,5 mln zł.
Przy wzroście liczby abonentów Play o 15,1 proc. do 9,2 mln liczba użytkowników ofert prepaidowych sieci zmalała o 1,4 proc. do 5,68 mln. Duże spadki zanotowały też inne sieci telekomunikacyjne, jest to związane z wprowadzonym na przełomie ub. i br. obowiązkiem rejestrowania numerów prepaidowych.
Zmalała dynamika pozyskiwania nowych abonentów przez Play - w trzech kwartałach br. przybyło ich 837 tys. (wobec 929,4 tys. rok wcześniej), a w samym trzecim kwartale - 261,3 tys. (rok wcześniej było to 370 tys.).
Wskaźnik odejść abonentów (churn) utrzymuje się na poziomie 0,7 proc., natomiast w przypadku klientów ofert prepaidowych znacznie zmalał - w minionym kwartale z 6,3 do 3,1 proc.
Średni przychód miesięczny (ARPU) od abonenta w zeszłym kwartale wynosił 38,6 zł (wobec 39 zł rok wcześniej), a w przypadku klienta oferty prepaidowej wzrósł z 18,1 do 18,7 zł.
Bardzo mocno zwiększyły się pakiety internetowe wykorzystywane przez użytkowników Play.
Play Communications osiągnął wzrost wpływów operacyjnych w skali roku - w trzecim kwartale br. o 9,9 proc. do 1,72 mld zł, a w trzech kwartałach br. o 9,6 proc. do 4,93 mld zł.
Zysk EBITDA w minionym kwartale wzrósł o 1,6 proc. do 495,6 mln zł, a od stycznia do września br. zmniejszył się o 4,3 proc. do 1,34 mld zł.
Z kolei zysk netto firmy w trzecim kwartale br. wyniósł 186,9 mln zł (o 51,6 proc. mniej niż rok wcześniej), a w trzech kwartałach br. - 244,5 mln zł (po spadku o 56,5 proc. w skali roku). Gotówkowe wydatki inwestycyjne (CAPEX) w trzech kwartałach br. wzrosły o 51,9 proc. do 527 mln zł.
Na koniec września br. zadłużenie netto Play Communications wyniosło 7,02 mld zł, wobec 7,07 mld zł na koniec czerwca br.
W trzecim kwartale br. wydatki marketingowe Play zmalały w skali roku o 13,9 proc. do 131,9 mln zł.
Natomiast na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze firma przeznaczyła 177,2 mln zł (o 12,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a na specjalne bonusy, związane głównie z debiutem giełdowym firmy - 275,7 mln zł (wobec zaledwie 1,1 mln zł w trzecim kwartale ub.r.).
Wpływy operatora ze sprzedaży usług w minionym kwartale wyniosły 3,63 mln zł, o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przychody z usług detalicznych dla abonentów wzrosły o 9,1 proc. do 2,15 mld zł, z detalicznych usług prepaidowych zmalały o 5,1 proc. do 460,3 mln zł, z innych usług zwiększyły się o 40,3 proc. do 116,8 mln zł, a z połączeń międzysieciowych wzrosły o 16,4 proc. do 900,9 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Play ma 15 proc. więcej abonentów. Wzrosły wpływy, zysk zmalał o połowę