SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą

W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W 2014 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 21,90 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2013 roku o 2,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,19 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były jednak o 2,59 proc. niższe niż rok wcześniej.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 33,54 proc. do 2,64 mld zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (1,89 mld zł; spadek o 1,07 proc.) i TVP2 (1,58 mld zł; wzrost o 0,95 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 487 mln zł i wzrostem o 13,65 proc.

Prawie wszystkie pozostałe stacje znajdujące się w top 20 zanotowały wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskały TVP Seriale - o 73,15 proc. do 270 mln zł. Spadek, wynoszący 18,46 proc. do 222 mln zł, odnotował tylko muzyczny kanał Viva Polska.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

2013

2014

Polsat

3 270 032 416

3 185 338 445

TVN

3 964 772 325

2 635 129 130

TVP1

1 906 441 875

1 886 098 885

TVP2

1 569 384 074

1 584 260 923

TVN24

428 189 200

486 656 156

AXN

363 523 375

449 519 256

Discovery

412 405 155

417 360 895

Disney Channel

341 087 878

406 395 306

TVN7

328 784 782

384 861 420

TV4

360 759 320

375 054 760

TV PULS

313 350 279

349 778 956

National Geographic

230 866 995

299 784 483

TLC

292 024 805

292 317 696

Comedy Central

277 687 515

280 428 406

TVP Seriale

156 009 798

270 132 608

Polsat2

234 926 050

269 245 552

Investigation Discovery

260 843 825

265 038 543

VIVA Polska

271 643 575

221 506 303

Nickelodeon

193 517 338

221 320 627

Stopklatka

-

204 609 960


W zeszłym roku najwięcej na reklamę w telewizji - 1,03 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 34,11 proc. Drugie miejsce należało do koncernu spożywczego Nestle (537 mln zł; wzrost o 22,82 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Orange (532 mln zł).

Korporacja

Wydatki (w zł)

2013

2014

AFLOFARM

764 680 881

1 025 520 735

NESTLE

437 507 875

537 352 418

ORANGE SA

-

531 546 770

PROCTER & GAMBLE

468 211 527

507 145 140

US PHARMACIA INC.

371 307 513

432 544 272

P4

315 858 859

352 865 041

FERRERO

401 637 004

350 773 553

UNILEVER

578 194 043

342 626 687

PEPSICO

297 503 877

297 059 661

POLKOMTEL SA

400 290 971

295 937 779


Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Baltazar
Polsat w grupie komercyjnej był liderem w roku 2014, w grupie 4+ uplasował się na 2. miejscu. Także wysoka oglądalność przenosi się na zyski reklamowe. Dobra ramówka = dobry zysk.
0 0
odpowiedź
User
mradar
bo to reklamowe g**no zwane polsatem emituje najwięcej reklam na antenie. powini zmienic nazwe swojej platformy na śmieci tv.
0 0
odpowiedź
User
antek
Włączasz Polsat a tam reklamy.
0 0
odpowiedź