Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą
W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W 2014 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 21,90 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2013 roku o 2,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,19 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były jednak o 2,59 proc. niższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 33,54 proc. do 2,64 mld zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (1,89 mld zł; spadek o 1,07 proc.) i TVP2 (1,58 mld zł; wzrost o 0,95 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 487 mln zł i wzrostem o 13,65 proc.
Prawie wszystkie pozostałe stacje znajdujące się w top 20 zanotowały wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskały TVP Seriale - o 73,15 proc. do 270 mln zł. Spadek, wynoszący 18,46 proc. do 222 mln zł, odnotował tylko muzyczny kanał Viva Polska.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
2013 |
2014 |
|
Polsat |
3 270 032 416 |
3 185 338 445 |
TVN |
3 964 772 325 |
2 635 129 130 |
TVP1 |
1 906 441 875 |
1 886 098 885 |
TVP2 |
1 569 384 074 |
1 584 260 923 |
TVN24 |
428 189 200 |
486 656 156 |
AXN |
363 523 375 |
449 519 256 |
Discovery |
412 405 155 |
417 360 895 |
Disney Channel |
341 087 878 |
406 395 306 |
TVN7 |
328 784 782 |
384 861 420 |
TV4 |
360 759 320 |
375 054 760 |
TV PULS |
313 350 279 |
349 778 956 |
National Geographic |
230 866 995 |
299 784 483 |
TLC |
292 024 805 |
292 317 696 |
Comedy Central |
277 687 515 |
280 428 406 |
TVP Seriale |
156 009 798 |
270 132 608 |
Polsat2 |
234 926 050 |
269 245 552 |
Investigation Discovery |
260 843 825 |
265 038 543 |
VIVA Polska |
271 643 575 |
221 506 303 |
Nickelodeon |
193 517 338 |
221 320 627 |
Stopklatka |
- |
204 609 960 |
W zeszłym roku najwięcej na reklamę w telewizji - 1,03 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 34,11 proc. Drugie miejsce należało do koncernu spożywczego Nestle (537 mln zł; wzrost o 22,82 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Orange (532 mln zł).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
2013 |
2014 |
|
AFLOFARM |
764 680 881 |
1 025 520 735 |
NESTLE |
437 507 875 |
537 352 418 |
ORANGE SA |
- |
531 546 770 |
PROCTER & GAMBLE |
468 211 527 |
507 145 140 |
US PHARMACIA INC. |
371 307 513 |
432 544 272 |
P4 |
315 858 859 |
352 865 041 |
FERRERO |
401 637 004 |
350 773 553 |
UNILEVER |
578 194 043 |
342 626 687 |
PEPSICO |
297 503 877 |
297 059 661 |
POLKOMTEL SA |
400 290 971 |
295 937 779 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą