SE.pl z większą przewagą nad Fakt.pl, najwięcej straciły Dziennik.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl (TOP12)
W lutym br. serwisy internetowe czołowych dzienników drukowanych miały 7,3 proc. użytkowników mniej niż w styczniu. Portal „Super Expressu” zwiększył przewagę nad Fakt.pl, a procentowo największe spadki zanotowały Dziennik.pl, Forsal.pl i Wyborcza.biz.
Według badania Mediapanel serwis internetowy „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w lutym br. odwiedziło 11,7 mln internautów, co przełożyło się na 40,37 proc. zasięgu.
Po 2-3 mln użytkowników mniej mają witryny „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Gazety Wyborczej” (Agora). Pierwsza zanotowała w zeszłym miesiącu 9,32 mln odwiedzających i 32,14 proc. zasięgu, a Wyborcza.pl - 8,8 mln odwiedzających i 30,36 proc. zasięgu. W portalach „GW” (Wyborcza.biz miała 2,47 mln użytkowników i 8,51 proc. zasięgu) od ponad siedmiu lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego na koniec września ub.r. korzystało 241 tys. subskrybentów. Na Fakt.pl podobną ofertę wprowadzono w sierpniu ub.r.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło prawie 5 mln internautów, co dało 17,24 proc. zasięgu. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny. W lutym Dziennik.pl zanotował 2,91 mln użytkowników i 10,05 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 2,29 mln użytkowników i 7,91 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,32 mln odwiedzających i 4,57 proc. zasięgu.
Na końcu zestawienia są serwisy innych dzienników gospodarczych: PB.pl (Bonnier Business Polska) miał 1,14 mln użytkowników i 3,94 proc. zasięgu, a Parkiet.com (Gremi Media) - 523,6 tys. użytkowników i 1,81 proc. zasięgu.
Polskatimes.pl (Polska Press) odwiedziło 1,99 mln internautów (dało to 6,88 proc. zasięgu), a witrynę „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,2 mln (4,15 proc. zasięgu).
Witryny kilku innych dzienników ogólnopolskich, m.in. „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika”, miały zbyt mało użytkowników, żeby ich wyniki zostały określone w badaniu Mediapanel.
Dwanaście serwisów z rankingu łącznie zanotowało w lutym br. 48,69 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), wobec 52,54 mln miesiąc wcześniej. Zanotowały spadek o 3,85 mln internautów (7,3 proc.).
Nie porównujemy danych w ujęciu rok do roku, ponieważ Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., a wcześniej prowadzono badanie Gemius/PBI oparte na innej metodyce. Wyniki serwisów miesiąc do miesiąca mogły zmaleć z oczywistego powodu: luty miał w br. trzy dni mniej niż styczeń.
Na SE.pl liczba internautów zmalała o 681 tys. (5,5 proc.), na Fakt.pl - o 921,4 tys. (9 proc.), na Wyborcza.pl - o 364,8 tys. (4 proc.), a na Rp.pl - o 390,1 tys. (7,2 proc.). W efekcie przewaga serwisu „Super Expressu” nad portalem „Faktu” zwiększyła się z 2,14 do 2,38 mln internautów.
Spadki o kilkanaście proc. użytkowników zanotowały Dziennik.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl. Pierwszy serwis stracił 399,2 tys. odwiedzających (12 proc.), drugi - 337 tys. (12 proc.), a trzeci - 199,6 tys. (13,1 proc.).
Na Gazetaprawna.pl ubyło 185,3 tys. internautów (7,5 proc.), na Polskatimes.pl - 184 tys. (8,4 proc.), a na Przegladsportowy.pl - 71,3 tys. (5,6 proc.). Serwis „Pulsu Biznesu” zanotował spadek o 71,9 tys. użytkowników (5,9 proc.), a witryna „Parkietu” - o 46,6 tys. (8,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: SE.pl z większą przewagą nad Fakt.pl, najwięcej straciły Dziennik.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl (TOP12)