“Show” goni “Party”, “Gala” w dół o 25 proc.
W lipcu br. spadła sprzedaż wszystkich magazynów z segmentu people poza dwutygodnikiem “Show”, który goni liderującego zestawieniu magazynu “Party”. Najbardziej w dół poszybowały wyniki “Gali”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) w lipcu br. wyniosło 480 775 egz., czyli było o 4,5 proc. niższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się konkurencyjny dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 445 775 egz. i było o 3,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub. r. W lipcu br. tytuł został odświeżony i wsparty działaniami promocyjnymi (więcej na ten temat).
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), która również w siódmym miesiącu br. przeszła lifting (poczytaj więcej). Magazyn ten zanotował jednak nieduży spadek (o 1,2 proc.), a jego wynik sprzedażowy wyniósł 321 071 egz.
Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska). W lipcu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 103 025 egz., czyli jej rozpowszechnianie płatne razem było o 24,7 proc. niższe niż rok wcześniej. Był to największy spadek w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |
ZKDP | 2010 | 2009 |
Tytuł | rozpowszechnianie płatne razem | |
Party Życie Gwiazd | 480 775 | 503 302 |
Show | 445 507 | 430 323 |
Viva | 321 071 | 325 032 |
Gala | 103 025 | 136 855 |
Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosty zanotowały wszystkie tytuły z segmentu people. Najbardziej wzrosło średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika “Viva!” - o 103,9 proc. Magazyn ten w lipcu miał jednak jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, natomiast w czerwcu wszystkie numery ukazały się w normalnej cenie 5,90 zł.
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |
ZKDP | lipiec | czerwiec |
Tytuł | rozpowszechnianie płatne razem | |
Party Życie Gwiazd | 480 775 | 465 965 |
Show | 445 507 | 382 068 |
Viva | 321 071 | 157 461 |
Gala | 103 025 | 98 972 |
* - “Gala” to jedyny tygodnik w zestawieniu, pozostałe tytuły to dwutygodniki.
Dołącz do dyskusji: “Show” goni “Party”, “Gala” w dół o 25 proc.
Gala leci w dół, bo trudno, aby coś ciekawego powstawało kiedy dziennikarzew redkacji mają pisać co tydzień co najmniej jeden DUŻY tekst. Na dziennikarzach spoza redakcji też się oszczędza, bo niedaj Boże dostarczą coś lepszego niż to ci, którzy są zatrudnieni. Konkurencję trzeba kosić już w zarodku!
Ile jest teraz w Gali artykułów, które przepisano z Internetu? Tylko w internecie ludzie mają to za darmo. Gdzie jest Gala sprzed lat, gdzie z wyczuciem i smakiem balansowano pomiędzy lekkim plotkarstwem, a przekazywaniem ciekawych informacji?