Skype wprowadza reklamy
Skype zdecydował się na wprowadzenie reklam do swojego komunikatora.
Reklamy pojawią się jeszcze w tym tygodniu w wersji komunikatora na platformę Windows. Będą one wyświetlane w zakładce "Home" programu, a jako pierwsi zobaczą je użytkownicy z USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec.
W celu sprzedaży przestrzeni reklamowej Skype nawiązał na tych rynkach współpracę z firmami Meebo (USA), Ad2One (Wlk. Bryt.) i Ströer Interactive (Niemcy).
Wśród pierwszych reklamodawców, którzy zdecydowali się na promocję w komunikatorze, są m.in. Groupon, Nokia, Universal Pictures, Visa, Volkswagen, British Telecom i Microsoft.
Do ich dyspozycji będzie przestrzeń wielkości 650x170 pikseli (rozszerzalna do 650x340 pikseli). Będą mogli oni wzbogacać swoje reklamy o dźwięk i wideo oraz dodać do nich przycisk "Click & Call". Z kolei użytkownicy będą mogli podzielić się daną reklamą poprzez swoje konta na Facebooku i Twitterze, a także za pomocą przycisku "Close Ad" ją zamknąć.
Na swoim oficjalnym blogu Skype informuje, że będzie wyświetlał użytkownikom reklamy w oparciu o ich lokalizację, płeć i wiek. Internauci będą jednak mieli możliwość zablokowania udostępniania tych danych.
Skype podaje, że każdego miesiąca z komunikatora korzysta średnio 145 milionów internautów miesięcznie, a w szczytowych momentach jednocześnie do usługi podłączonych jest 29 milionów użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Skype wprowadza reklamy