„Women’s Health” i „Glamour” na plusie w I kwartale, „Uroda Życia” straciła najwięcej
W pierwszym kwartale br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Wzrostami pochwalić się mogły „Women’s Health” i „Glamour”, a najwięcej straciła „Uroda Życia” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 111 489 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku tytuł ten zanotował spadek o 5,86 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą pozycję zajął magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. uplasowała się na poziomie 73 790 egz., po spadku o 4,87 proc.
Oczko niżej uplasowały się „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). Sprzedaż ogółem pisma w analizowanym miesiącu spadła o 3,63 proc. do 56 248 egz. Jak już informowaliśmy Agora zdecydowała o zamknięciu miesięczników „Logo” oraz „Avanti”. Większość pracowników tych tytułów została zwolniona. Najnowsze, łączone majowo-czerwcowe wydania „Avanti” oraz „Logo” dostępne w przedsprzedaży będą w tym przypadku ostatnimi. W przyszłości mają ukazywać się jedynie edycje specjalne.
Duży wzrost „Women’s Health”
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 23,11 proc. do 39 432 egz., odnotował „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który awansował z ósmej na szóstą lokatę.
Z kolei najwięcej - 27,22 proc. - stracił magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), którego wynik wyniósł 32 239 egz. W zestawieniu spadł z 6. na 8. lokatę.
W marcu 2020 roku średnia sprzedaż ogółem nowego lidera, czyli „Twojego Stylu”, wyniosła 108 106 egz., po spadku względem marca ub.r. o 7,37 proc.
Drugie było „Zwierciadło” (67 710 egz., w dół o 12,96 proc.). Podium uzupełnia „Avanti”, które spadło z pozycji lidera (66 097 egz., - 43,87 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Największy wzrost w tym ujęciu odnotował „Glamour” (Grupa Burda) - było to 12,87 proc. do 23 123 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Women’s Health” i „Glamour” na plusie w I kwartale, „Uroda Życia” straciła najwięcej