SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Świąteczny Stół Pajacyka

Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja Polskiej AkcjiHumanitarnej, z której dochód przeznaczony jest w całości naProgram Pajacyk.

Firma:
PAPAYA GROUP

Klient:
Polska Akcja Humanitarna

Nazwa:
Zwiększenie zasięgu akcjiŚwiąteczny Stół Pajacyka

Okres realizacji:
Listopad - grudzień2007

Świąteczny Stół Pajacyka - opis akcji:
Świąteczny Stół Pajacyka to jednodniowa akcja Polskiej AkcjiHumanitarnej, z której dochód przeznaczony jest w całości naProgram Pajacyk - jeden z najlepiej rozpoznawanych programówspołecznych w Polsce. W organizowanym zawsze w grudniu ŚwiątecznymStole uczestniczą właściciele lokali gastronomicznych deklarującprzekazanie 10% dziennego utargu na rzecz niedożywionych dzieciobjętych programem. Do tej pory w akcji uczestniczyły lokale zWarszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Torunia orazBielska-Białej.

Cel:
Celem PAPAYA GROUP było przede wszystkim poszerzenie zasięgu akcjio nowe miasta oraz zwiększenie liczby lokali biorących w niejudział. W latach ubiegłych działania Polskiej Akcji Humanitarnej wramach Świątecznego Stołu Pajacyka opierały się głównie nabezpośrednim kontakcie z właścicielami lokali gastronomicznych. Zewzględu na ograniczoną liczbę wolontariuszy powodowało to znaczneograniczenie zasięgu akcji. Strategia opracowana przez Papaya Groupzakładała, że komunikat dotyczący akcji ma trafić do odbiorówpoprzez media tradycyjne oraz Internet.

Realizacja:
Relacje z mediami podzielonezostały na dwa etapy. Na przełomie października i listopadarozpoczęto działania komunikacyjne skierowane do właścicieli lokaligastronomicznych. Poprzez media, a także branżowe wortaleinternetowe, (m.in. gastronauci.pl., e-restauracja.pl) informowanoo możliwości przyłączenia się do akcji. Za pośrednictwem wortaliwykonano mailing do osób znajdujących się w bazie, co dodatkowozwiększyło liczbę lokali uczestniczących w akcji. Działaniakomunikacyjne objęły zarówno media ogólnopolskie, jak i regionalne,ze szczególnym uwzględnieniem miast w których akcja na mniejsząskalę odbywała się w poprzednich latach. Pod koniec listopada wrazz Radiem Eska oraz wytwórnią My Music, które aktywnie włączyły sięw promocję Programu Pajacyk, zorganizowano konferencję prasową.Efektem konferencji były liczne publikacje w prasie, radiu iInternecie, jak również relacje w Telexpressie i głównym wydaniuWiadomości.
Bezpośrednio przed akcją działania skierowane zostały do wszystkichpotencjalnych darczyńców, czyli osób, które w tym dniu wybiorą siędo kawiarni lub restauracji, a także tych, którzy pozostając w domumogą w inny sposób wesprzeć Program Pajacyk, np. klikając wbrzuszek Pajacyka na stronie internetowej www.pajacyk.pl czy wpłacając pieniądzena konto Fundacji. Elementem kampanii było również zorganizowaniewspólnie z Radiem TOK FM aukcji internetowej przedmiotówprzekazanych przez znanych restauratorów. Przedmioty przekazalim.in. Agnieszka Kręglicka, Maciej Kuroń, Robert Makłowicz. Do akcjiwłączył się także Pascal Brodnicki - internauci mogli licytowaćspotkanie z Mistrzem Kuchni w jego programie Po Prostu Gotuj. Wramach kampanii pozyskano również bezpłatne powierzchnie banerowena znaczących stronach internetowych, takich jak Naszemiasto.pl,Gratka.pl; Kr-nightlife.pl oraz reklamy w Tygodniku Polityka oraz wGazecie Wyborczej.

Efekty:
Dzięki działaniom agencji pojawiło się ponad 100 publikacji wprasie, radiu, telewizji i Internecie. Wszystkie publikacje miałycharakter pozytywny. Zwiększono zasięg akcji z 6 do 28miejscowości. W sumie w ramach Świątecznego Stołu Pajacyka zebranoprawie 45 tys. złotych, co przekłada się na ok. 18 tys. obiadów dladzieci. Kwota ta nie jest kwotą ostateczną.

Dołącz do dyskusji: Świąteczny Stół Pajacyka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl