T-Mobile, Pepsi, IKEA i Play z najbardziej lubianymi spotami (wideo)
Spot T-Mobile, Pepsi oraz IKEA były wskazywane w listopadzie przez respondentów jako najbardziej lubiane reklamy telewizyjne. Wśród reklam kojarzonych spontanicznie wciąż najpopularniejsza jest kampania Play.
W badaniu wzięto pod uwagę emitowane w listopadzie spoty produktów z dziesięciu różnych kategorii, a respondenci mieli wskazać te, które najbardziej się im podobają. Najchętniej oglądanymi okazały się spoty T-Mobile, Pepsi i Ikea. Reklama T-Mobile znalazła uznanie przede wszystkim u młodych odbiorców, a najmniej spodobała się emerytom. Spot Pepsi wspierający promocję "Zakrętkobranie" spodobał się zwłaszcza konsumentom do 30. roku życia, osobom uczącym się i singlom. Natomiast bożonarodzeniowa reklama IKEA najbardziej trafiła w gusta kobiet i osób zajmujących się domem.
10 najbardziej lubianych reklam w listopadzie 2013
1. T-Mobile (42% wskazań)
2. Pepsi (34% wskazań)
3. IKEA (32% wskazań)
4. Princessa (32% wskazań)
5. Lego (29% wskazań)
6. Citroen (27% wskazań)
7. nc+(19% wskazań)
8. Pyralgina (11% wskazań)
9. Magne B6 Max (9% wskazań)
10. Provident (7% wskazań)
Wśród reklam spontanicznie wskazywanych jako ulubione pierwsze miejsce ponownie zajęła kampania Play. Jest ona niekwestionowanym liderem - już od kliku miesięcy największa grupa konsumentów spontanicznie wymienia ją jako ulubioną. Celebrytami z reklam Playa, którzy najbardziej przypadli respondentom do gustu, są Kamil Bednarek, Czesław Mozil i Kuba Wojewódzki.
Drugie miejsce przypadło reklamie T-Mobile, która cieszyła się powodzeniem szczególnie ze względu na humor sytuacyjny, zaś na trzecim miejscu znalazły się bożonarodzeniowe spoty Plusa (obejrzyj jeden z nich). Respondenci zwracali uwagę na chwytliwość hasła „Trzy miej na święta” i zabawne wykorzystanie atrybutów świąt.
Badanie na zlecenie Lowe Media zrealizoł Ipsos. Przeprowadzono je w dniach 4-13 grudnia metodą CAPI na 1006 osobach powyżej 16. roku życia mieszkających w 100 polskich miastach. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Pepsi, IKEA i Play z najbardziej lubianymi spotami (wideo)