Telewizja śniadaniowa mniej popularna. Na czele „Dzień dobry TVN”
W pierwszych tygodniach 2013 oku wszystkie programy śniadaniowe nadawane w dni powszednie zanotowały spadki widowni. Najwięcej straciło „Pytanie na śniadanie”, a cały czas największą popularnością cieszy się „Dzień dobry TVN”.
„Dzień dobry TVN” w dni powszednie w okresie od 2 stycznia do 21 lutego br. oglądało średnio 606 tys. widzów, co przełożyło się na 14,28 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,88 proc. wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Śniadaniowy program TVN - w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej - stracił 48 tys. widzów. Rok temu oglądało go 654 tys. osób (przy udziale wynoszącym odpowiednio 15,43 proc. oraz 18,38 proc.). Wtedy jednak ukazywał się on o godz. 8.30, a teraz zaczyna się o 8.00.
Zdecydowanie większy spadek zanotowało konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” nadawane w TV2. Program ten na początku 2013 roku miał średnią oglądalność na poziomie 483 tys. widzów, a jego udział wyniósł 11,73 proc. w 4+ oraz 9,82 proc. w 16-49.
Widownia morning show Dwójki w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej spadła o 183 tys. osób (rok temu śledziło go 666 tys. oglądających, a udział wynosił odpowiednio 15,73 proc. oraz 11,84 proc.). Jednak również i ten program rok temu rozpoczynał się pół godziny później.
Emitowaną w TVP1 o godz. 6.00 „Kawę czy herbatę?” w analizowanym okresie oglądało średnio 249 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 14,39 proc. oraz 9,40 proc. udziału.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wydania tego morning show straciły 115 tys. oglądających (rok temu śledziło je 364 tys. osób i miały one odpowiednio 20,99 proc. oraz 14,75 proc. udziału). Stało się tak, mimo że „Kawa czy herbata?” od stycznia br. zmieniła formułę na bardziej informacyjno-publicystyczną i ma jednego prowadzącego każdego dnia (więcej na ten temat).
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „DD TVN” zgromadził 705 tys. widzów. Najpopularniejsze wydanie „Pytania na śniadanie” oglądało 556 tys. osób., a „Kawy czy herbaty?” - 327 tys. widzów.
Średnia oglądalność programów śniadaniowych
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Tytuł | Stacja | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 02-01-2013 - 21-02-2013 | 606356 | 14,28% | 16,88% |
02-01-2012 - 21-02-2012 | 653505 | 15,43% | 18,38% | ||
Wirtualnemedia.pl | |||||
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP2 | 02-01-2013 - 21-02-2013 | 482500 | 11,73% | 9,82% |
02-01-2012 - 21-02-2012 | 665962 | 15,73% | 11,84% | ||
Wirtualnemedia.pl | |||||
KAWA CZY HERBATA | TVP1 | 02-01-2013 - 21-02-2013 | 248734 | 14,39% | 9,40% |
02-01-2012 - 21-02-2012 | 364014 | 20,99% | 14,75% |
Trzy topowe wydania porannych magazynów
Tytuł | Stacja | Okres | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
DZIEN DOBRY TVN | TVN | 11-02-2013 | 705336 | 16,10% |
15-01-2013 | 690029 | 15,96% | ||
18-02-2013 | 687068 | 15,69% | ||
Wirtualnemedia.pl | ||||
PYTANIE NA SNIADANIE | TVP2 | 31-01-2013 | 555833 | 13,83% |
30-01-2013 | 553681 | 13,48% | ||
21-01-2013 | 542655 | 12,25% | ||
Wirtualnemedia.pl | ||||
KAWA CZY HERBATA | TVP1 | 15-02-2013 | 326878 | 17,24% |
28-01-2013 | 311378 | 18,03% | ||
29-01-2013 | 305414 | 17,11% |
Dołącz do dyskusji: Telewizja śniadaniowa mniej popularna. Na czele „Dzień dobry TVN”