TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)
Spośród polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych gromadzi TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info. Szczegóły w raporcie Wiertualnemedia.pl.
Poranek, to czas kiedy chętnie zapoznajemy się z aktualnościami ze świata. Wówczas (np. szykując się do pracy, czy w drodze do niej) m.in. chętnie słuchamy radia (szczyt słuchalności radia przypada właśnie na godziny poranne), newsy sprawdzamy również na smartfonie. W tym czasie w telewizji chętnie oglądamy stacje newsowe, które mają wtedy około dwukrotnie wyższe udziały w rynku telewizyjnym, niż w ujęciu całodobowym.
Jak wygląda oglądalność trzech czołowych polskich stacji newsowych o poranku?
W okresie od 5 września do 23 października br. w godz. 6.00-10.00 spośród polskich stacji newsowych największą oglądalność gromadził TVN24. Jego średni udział w rynku telewizyjnym wyniósł 8,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemeia.pl.
Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 3,80 proc. Stacja ta w tym czasie na okrągło emituje swój serwis informacyjny z aktualnościami ze świata na przemian z prognozą pogody.
Drugie miejsce zajmuje nadający naziemnie kanał TVP Info, pokazujący wówczas gł. magazyn „Info poranek”. Udział tej stacji w analizowanym okresie wyniósł 5,73 proc., po spadku o 13,57 proc.
Podium uzupełnia Polsat News z udziałem na poziomie 2,52 proc., o 5,44 proc. wyższym niż w okresie od 7 września do 25 października ub.r. Stacja ta emituje wtedy program „Nowy dzień w Polsat News”.
Analogicznie średnia widownia TVN24 jesienią br. w godzinach porannych wynosi 265 tys. osób, TVP Info - 185 tys., a Polsatu News - 82 tys.
Dynamika SHR% w proc. |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
||||
Stacja |
07.09-25.10.2015 |
05.09-23.10.2016 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
TVN24 |
257 727 |
7,90% |
265 309 |
8,20% |
3,80% |
TVP INFO |
216 194 |
6,63% |
185 329 |
5,73% |
-13,57% |
Polsat News |
78 103 |
2,39% |
81 535 |
2,52% |
5,44% |
Również wśród widzów w grupie komercyjnej najwyższy udział o poranku notuje TVN24 - jest to 5,56 proc. Średni wynik TVP Info wynosi tutaj 1,90 proc., a Polsatu News - 1,67 proc.
Wszystkie analizowane stacje w tym ujęciu zanotowały spadki oglądalności. SHR% pierwszej anteny zmalał o 10,61 proc., drugiej - o 37,70 proc., a trzeciej - 1,18 proc.
Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00 |
Dynamika SHR% w proc. |
||||
Wirtualnemedia.pl |
16-49 |
||||
Stacja |
07.09-25.10.2015 |
05.09-23.10.2016 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
TVN24 |
76 958 |
6,22% |
68 480 |
5,56% |
-10,61% |
TVP INFO |
37 703 |
3,05% |
23 449 |
1,90% |
-37,70% |
Polsat News |
20 900 |
1,69% |
20 609 |
1,67% |
-1,18% |
Średnie wyniki oglądalności TVN24, TVP Info i Polsatu News między godz. 6.00, a 10.00 w grupie wiekowej 16-59.
Średnie wyniki oglądalności między godz. 6.00, a 10.00 |
Dynamika SHR% w proc. |
||||
Wirtualnemedia.pl |
16-59 |
||||
Stacja |
07.09-25.10.2015 |
05.09-23.10.2016 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
||
TVN24 |
144 088 |
7,77% |
139 610 |
7,60% |
-2,19% |
TVP INFO |
87 944 |
4,74% |
66 048 |
3,60% |
-24,05% |
Polsat News |
34 519 |
1,86% |
34 270 |
1,87% |
0,54% |
TVN24 i TVP Info najchętniej oglądane w dni powszednie, a Polsat News najwyższą widownię gromadzi w weekendy.
Analizując dane średniej widowni TVN24, TVP Info i Polsatu News dzień po dniu w okresie od 5.09 do 23.10 2016 roku można zauważyć, że TVN24 i TVP Info wyższe wyniki oglądalności z reguły notują w dni powszednie, a niższe - w weekendy (zwłaszcza w niedziele). Z kolei w przypadku Polsatu News średnio widownia jest wyższa w weekendy (a najwyższa w niedziele), niż w dni powszednie.
(kliknij grafikę, aby ją powiększyć)
Coraz mniejsze wpływy reklamowe największych stacji newsowych w Polsce. Najwyższe sumaryczne wpływy cennikowe z reklam w analizowanym okresie miał TVN24. Wyniosły one 18,82 mln zł, po spadku o 13,03 proc. TVN Info w godzinach porannych zarobiło na reklamach 8,90 mln zł (spadek o 14,39 proc.), a Polsat News - 3,01 mln zł (w dół o 13,72 proc.).
Sumaryczne wpływy reklamowe między godz. 6.00, a 10.00 (w zł) |
Dynamika (w proc.) |
||
Stacja |
07.09-25.10.2015 |
05.09-23.10.2016 |
|
TVN24 |
21 635 952 |
18 817 263 |
-13,03% |
TVP INFO |
10 400 813 |
8 904 123 |
-14,39% |
Polsat News |
3 486 905 |
3 008 400 |
-13,72% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 z najwyższą oglądalnością o poranku. Rośnie przewaga nad TVP Info (dane dzień po dniu)