SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ABC na czele kanałów dziecięcych. W górę Nickelodeon i Disney Junior

Zdecydowanym liderem oglądalności kanałów dziecięcych w styczniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł Nickelodeon HD, a na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w styczniu 2017 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem stycznia 2016 roku zmniejszył się o 0,57 proc. i wyniósł 10,52 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugim miejscu uplasował się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był czwarty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 63,96 proc. do 8,69 proc.

Oczko niżej znalazł się TVN, który przed rokiem był drugi. Jego udział zmalał o 17,10 proc. i wyniósł 8,29 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z piątego) zajął Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 18,54 proc. do 6,01 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 11,65 proc. do 5,94 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,43 proc. udziału; w dół o 2,85 proc.) i Disney Junior (3,49 proc. udziału; + 20,76 proc.).

Największym wzrostem udziału w tym segmencie pochwalić się mogła stacja Nickelodeon HD, której udział zwiększył się o 94,74 proc. do 2,59 proc.

Z kolei największy spadek odnotował Disney XD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 49,22 proc. do 0,98 proc. udziału.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w styczniu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,24 proc. Zwiększył się on o 53,09 proc.

Drugi był Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 4,55 proc. do 0,69 proc.

Podium, z wynikiem na poziomie 0,47 proc., ex aequo uzupełniają dwa kanały: Disney Junior (jego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,08 proc.) i Nick Jr (bez zmian), który awansował z miejsca piątego.

Najwięcej również i w tym ujęciu zyskał Nickelodeon HD - było to 64,71 proc. do 0,28 proc.

Dołącz do dyskusji: TVP ABC na czele kanałów dziecięcych. W górę Nickelodeon i Disney Junior

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Oczywiste, ale cieszy. bo mogło być różnie. NIe dziwi,co nie zmniejsza radości i przekonania, że słusznie. Długoby pisać o +ach i -ach kanalów przeznaczonych dla dzieci,tzw.familijnych w tym o takich produkcjach. Swoje uwagi i kilka oczekiwań mam co do tvp abc;ale naprawdę uznanie i jest za coc hwalić długo i dużo.Oczywiście już się i słusznie nasuwa pytanie,czy nie brak tego,tamtego, czy w ogóle nie brak drugiego kanału dla nieco starszych, czy oferta tzw.familijna,dziecięca powinna być też na innych kanałach tvp,no ale to osobny temat;jest portal,na którymmożna wiele obejrzeć;różnie z łatwością dostępu,teraz znacznie łatwiej,ale bywa różnie.Tak trzymać,albo poprawiać,bylenie przedobrzyć.
co do nick..są powody,które rozumiem i są raczej pozytywne;ale te,które martwią też;bo,że w górę raczej mnienie dziwi.Oczywiście osobną sprawą jest to na ile te dane...wiadomo.
odpowiedź
User
ja
warto też uczciwie dodać,że może to być zmiana,dobra zmiana:) a może to być po prostu inny wynik inaczej zrobionego pomiaru=badania;no ale jak mówiłem,bez względu na to jak oceniamy ocenialiśmy,oceniać będziemy dane tej firmy, czekałem,bo to ma ogromne znaczenie na obecność tego kanału w ofercie polsatu;bo z całym szacunkiem dla innych operatorów i posiadaczy,czy tych,którzy odbierają media w przeróżny inny sposób,w tym,a to coraz bardziej oczywiste,przez internet,no treści dostępne na pewno, dla mnie takie dane dopiero mają dużo większy sens,wart komentowania;przy założeniu,że w ogóle te czy jakiekolwiek dane solidnie robione,lub nie,tak albo inaczej,komentować warto,trzeba.
odpowiedź
User
dzidziuś
Kilka dni temu była ukryta autoreklama TV ABC, kiedy szef MON z czułością ściskał i tulił przedszkolaki. Nawiasem mówiąc mimo starań kleru z wiekiem seniorzy dziecinnieją . Więc dla planerów domów mediowych jest nowy kanał reklamy środków geriatryczznych.
odpowiedź