USP Zdrowie najmocniej zwiększył wydatki reklamowe, Lidl i Ferrero ze spadkami (Top10)
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły cennikowo o 9 proc. Jedynie branża reklamy zewnętrznej zmniejszyła w tym okresie wpływy reklamowe. Wśród reklamodawców tylko USP Zdrowie miało ponad 20 – proc. dynamikę wydatków reklamowych, zaś Lidl Polska, Ferrero i Polkomtel jako jedyne z czołówki zredukowały budżety -wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do maja br. wpływy reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły cennikowo 16,56 mld zł, i były wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku o 9,1 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar).
Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji, która na reklamach zarobiła 8,49 mld zł – 3,2 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na reklamę radiową wzrosły w omawianym okresie o 7,3 proc., do 4,15 mld zł, a na promocję na łamach magazynów – o 16 proc., do 1,73 mld zł.
Kina na reklamie zarobiły przez 5 miesięcy br. 971,2 mln zł (145,8 proc. więcej niż rok temu), a gazety – 567,2 mln zł (wzrost o 5,4 proc.). Na reklamę DOOH marketerzy przeznaczyli w omawianym okresie 156,5 mln zł – 119,8 proc. więcej niż przed rokiem.
Jedynie reklama zewnętrzna notuje spadek wpływów reklamowych – rok do roku zmalały one o 14,1 proc., do 490,1 mln zł.
USP Zdrowie wydaje ponad jedną piątą więcej
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która przeznaczyła na wsparcie reklamowych swoich marek 1,04 mld zł, zwiększając nakłady w skali roku o 4,9 proc.
Drugim największym reklamodawcą jest firma Terg z wydatkami w wysokości 446,7 mln zł (+4,4 proc. rdr). Podium zamyka Natur Produkt Zdrovit, który wydał na reklamy 339,7 mln zł (+6,6 proc. rdr).
Euro-Net Warszawa przeznaczył na reklamy 287,4 mln zł (+10 proc.), Lidl Polska – 285,4 mln zł ( -9,9 proc.), USP Zdrowie – 269,5 mln zł (+23,7 proc.).
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka i Hebe wydał na wsparcie w mediach tradycyjnych 235 mln zł (+9,2 proc.), Ferrero Polska – 193,5 mln zł (-15,6 proc.), Polpharma – 158,3 mln zł (+8,3 proc.), a Polkomtel – 151,8 mln zł (-0,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: USP Zdrowie najmocniej zwiększył wydatki reklamowe, Lidl i Ferrero ze spadkami (Top10)