MTV Polska stawia na media społecznościowe. „Większość przekazu uspójniona”
ViacomCBS zamyka węgierską wersję MTV. Strona internetowa MTV Polska nie jest aktualizowana. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawicielka stacji zapewnia, że zmian w polskim portfolio kanałów na razie nie będzie, ale przekaz jest uspójniany z innymi krajami.
MTV Polska działa od sierpnia 2000 roku, ale w ostatnich latach znacząco przegrywa z lokalnymi stacjami o profilu muzycznym: Polo TV, Eska TV, 4fun.tv, Stars.TV czy Kino Polska Muzyka. Od wielu lat stacja koncentruje się na programach rozrywkowych zamiast muzycznych. Pozycję kanału na rynku mógłby poprawić skuteczny marketing. Tymczasem strona internetowa mtv.pl sprawia wrażenie od dawna nieaktualizowanej.
Witryna zaprasza do oglądania 16 edycji programu „Warsaw Shore”, która zadebiutowała we wrześniu 2021 roku. W zakładce „Program TV” brak jakiejkolwiek ramówki. W dodatku widnieje tam pozycja VH1. Kanał od sierpnia ub.r. nie jest dostępny na polskim rynku. Został wówczas zastąpiony przez MTV 00s. Wcześniej, bo w marcu 2020 roku VH1 Polska zastąpił VH1 Europe. 31 marca br. podobny los spotka MTV Hungary. Węgierską wersję MTV zastąpi MTV Europe.
„Naszym priorytetem media społecznościowe”
Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że zespół odpowiedzialny za stronę internetową jest w strukturach międzynarodowych, poza Polską.
- Naszym priorytetem są platformy mediów społecznościowych, jak YouTube czy Instagram - tam są nasi widzowie i użytkownicy i tam komunikujemy się z nimi na bieżąco. Żeby nie być gołosłowną: już w najbliższych miesiącach zaproponujemy dwa formaty pod szyldem polskiego MTV, dedykowane przede wszystkim fanom obecnym na platformach społecznościowych. Komunikacja na tych kanałach oczywiście pozostaje w gestii lokalnego zespołu. To nasz priorytet i aktualne źródło wiedzy dla użytkowników - na przykład jeśli chodzi o ramówkę - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Odachowska, PR manager ViacomCBS w Polsce.
Na razie bez zmian w portfolio kanałów
Czy MTV Polska może podzielić los węgierskiego MTV? - Potwierdzam, że obecnie nie planujemy zmian w portfolio kanałów tematycznych. W ofercie MTV w Polsce są i będą dostępne polskie produkcje - większość tzw. feedu (przyp. red. przekazu) jest już uspójniona z innymi krajami, w ramach struktury ViacomCBS w naszej części Europy - zapewnia Odachowska. W przeszłości ViacomCBS wielokrotnie przeprowadzał zmiany w portfolio swoich kanałów. Koncern nie oszczędzał nawet tak rozpoznawalnych marek jak Viva Polska, kiedyś jednego z najpopularniejszych kanałów tematycznych.
Zobacz także: MTV Polska z tęczowym logo z okazji Miesiąca Dumy LGBTQ+, ale krócej niż w USA i Niemczech
Obecnie w ramówce MTV Polska między godz. 6.00 i 9.29 w ramach „MTV Breakfast Club” są nadawane teledyski. Później emitowane są programy (zazwyczaj po kilka odcinków na raz) m.in. „Nastoletnie matki”, „Catfish”, „Rodziny mafii”, „Niemożliwe”, „The Challenge” i „Warsaw Shore”. Pasmo muzyczne pojawia się o godz. 2.42 w noc w programie „M is for Music”.
W ofercie ViacomCBS w Polsce są kanały: MTV Polska, MTV Live HD, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, Comedy Central, Polsat Comedy Central Extra, Nickelodeon, Nick Jr., Nicktoons, Nick Music i Teen Nick.
W 2020 roku MTV Polska miał 0,032 proc. udziału w rynku.
Dołącz do dyskusji: MTV Polska stawia na media społecznościowe. „Większość przekazu uspójniona”