SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vodafone ogranicza współpracę z Wavemaker, będzie samodzielnie reklamować się w internecie

Brytyjski koncern telekomunikacyjny Vodafone zamierza we własnym zakresie realizować większość działań związanych z zakupem mediów cyfrowych. Tym samym ograniczy zakres współpracy z obsługującą go agencją Wavemaker (GroupM).

Vodafone poinformował, że dwie trzecie jego działań związanych z zakupem mediów internetowych będzie realizować in-house. Przede wszystkim w zakresie programmatic buying, social media i SEM/SEO. Oznacza to znaczne ograniczenie współpracy o około jedną czwartą z obsługującą go pod tym względem agencją Wavemaker.

W związku z tymi planami firma planuje zatrudnić zespoły do zakupu mediów cyfrowych na takich rynkach, jak m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Indie.

Szacuje się, że Vodafone na reklamę cyfrową wydaje ok. 200 mln funtów rocznie z 600 mln funtów budżetu na media. Czyli ok. 140 mln funtów będzie wydawane przez firmę we własnym zakresie, bez pośrednictwa Wavemaker.

Agencja - współpracuje z telekomem od 2014 roku - zajmować się będzie w dalszym ciągu obsługą pozostałej części budżetu na media cyfrowe, a także obsługą mediową w zakresie reklam telewizyjnych, kinowych i prasowych.

Vittorio Colao, dyrektor generalny Vodafone, poinformował w maju akcjonariuszy, że technologie cyfrowe poważnie zmieniły strategiczne podejście firmy do reklam ATL z powodu nowych sposobów bezpośredniej komunikacji z konsumentem.

Firma jako jedna z pierwszych zawiesiła swoje kampanie na YouTube wiosną ub.r., po tym jak okazało się, że jej reklamy są emitowane obok treści ekstremistycznych.

Vodafone uważa, że samodzielne kupowanie mediów cyfrowych jest kolejnym logicznym krokiem, ponieważ oznacza większą kontrolę i pozwala marketerowi dokonywać lepszych wyborów dotyczących planowania mediów i alokacji budżetów.

Dołącz do dyskusji: Vodafone ogranicza współpracę z Wavemaker, będzie samodzielnie reklamować się w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl