SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W TVP powstaną trzy redakcje tematyczne. Jest zgoda rady nadzorczej

W miniony piątek członkowie rady nadzorczej Telewizji Polskiej jednogłośnie zatwierdzili utworzenie w spółce trzech redakcji tematycznych: filmowej, interaktywnej i impresariatu.

siedziba Telewizji Polskiej, fot. AKPAsiedziba Telewizji Polskiej, fot. AKPA

Projekt utworzenia trzech redakcji tematycznych przygotował na początku października br. prezes TVP Janusz Daszyński. Rada nadzorcza miała zająć stanowisko wobec tej propozycji już na poprzednim posiedzeniu 20 października br., dyskusję nad wnioskiem przesunięto jednak na koniec miesiąca.

Jednogłośne zatwierdzenie proponowanych przez Daszczyńskiego zmian strukturalnych oznacza, że w TVP powstaną trzy nowe jednostki organizacyjne: Agencja - Redakcja Filmu, Seriali i Teatru TV, Ośrodek Mediów Interaktywnych oraz Impresariat TVP.

Redakcja filmowa odpowiedzialna będzie za całościową ofertę programową i produkcję filmów i seriali. Redakcja programów interaktywnych ma pełnić rolę aktywnego koordynatora wszelkich działań spółki w internecie, a także wyznaczać standardy tworzenia treści w mediach społecznościowych. Z kolei zadaniem pracowników impresariatu będzie profesjonalna opieka nad młodymi debiutantami oraz osobowościami telewizyjnymi zatrudnianymi w TVP.

Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzecznik prasowa TVP, poinformowała Wirtualnemedia.pl, że na razie nie wiadomo, kiedy zmiany zostaną wprowadzone w życie. Wcześniej prezes Janusz Daszczyński obiecywał, że w razie zgody rady nadzorczej redakcje powstaną do końca roku. Spółka nie podaje również, kto będzie kierować nowo powstałymi strukturami.

Przypomnijmy, że redakcje tematyczne - dotyczące kultury, dokumentu, społeczno-publicystyczną i sportową - chciał powołać w TVP już poprzedni zarząd kierowany przez Juliusz Brauna. Jednak w 2013 roku na ich utworzenie nie zgodziła się ówczesna rada nadzorcza.

Dołącz do dyskusji: W TVP powstaną trzy redakcje tematyczne. Jest zgoda rady nadzorczej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zenon K.
I co dalej? Czy to powtórka sprzed kilku lat? http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/impresariat-tvp-jeszcze-w-tym-roku
odpowiedź
User
Aga
Wyznaczanie standardów tworzenia treści w mediach społecznościowych przez nadawcę publicznego to chyba jednak nie jest dobry kierunek w sytuacji gdy największe serwisy społecznościowe to komercyjne produkty należące do prywatnych firm z USA. Takie standardy mogą sobie wyznaczać nadawcy komercyjni w Polsce. Skończy się na tym, że na wszystkich kanałach TVP będziemy widzieli logo facebooka i twittera. Może zamiast tego lepiej skupić się na rozwoju www i vod.
odpowiedź
User
Stefan Ławski
Ja dalej w tej telewizii nie widzę publicznego charakteru... gdzie ta misja, o ktorej trąbi się na lewo i prawo ?
Telewizje publiczne funkcjonują w kilku krajach Unii Europejskiej, jak choćby we Francji, ale TVPartyjnej z Woronicza daleko jest do tego francuwskiego ideału. Ja juz straciłem nadzieje na telewizje publiczną. Upartyjnili to wszystko i chyba nic się już na to nie poradzi. Stracone złudzenia.
odpowiedź