Wal-Mart najbardziej wartościową marką świata
Największa na świecie sieć sklepów handlowych Wal-Mart znalazła się na czele opracowanego przez firmę Brand Finance rankingu 500 najbardziej wartościowych marek świata.
Wal-Mart zwyciężyła w rankingu po raz drugi z rzędu. W poprzedniej edycji odebrała ona palmę pierwszeństwa Coca-Coli, która teraz spadła na trzecią pozycję, ustępując pola Google.
Siedem z dziesięciu pierwszych miejsc (w tym pierwsze sześć pozycji) w najnowszym rankingu okupują marki wywodzące się z USA. Trzy pozostałe to brytyjskie Vodafone i HSBC oraz japońska Toyota.
Pierwsza dwudziestka rankingu 'BrandFinance Global 500' przedstawia się następująco (w nawiasach wartość marek w miliardach dolarów):
1. Wal-Mart (41,4)
2. Google (36,2)
3. Coca-Cola (34,8)
4. IBM (33,7)
5. Microsoft (33,6)
6. GE (31,9)
7. Vodafone (29,0)
8. HSBC (28,5)
9. HP (27,4)
10. Toyota (27,3)
11. AT&T (26,6)
12. Santander (25,6)
13. Verizon (23,0)
14. WELLS FARGO (21,9)
15. Budweiser (21,3)
16. Tesco (20,7)
17. McDonald's (20,2)
18. Walt Disney (20,1)
19. Apple (19,8)
20. Nokia (19,6)
Pełną listę można obejrzeć na www.brandirectory.com/league_tables/table/global_500
Dołącz do dyskusji: Wal-Mart najbardziej wartościową marką świata