SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wiktor Świetlik: Trochę nowości, trochę sprawdzonych audycji w jesiennej ramówce Trójki

- Przy układaniu jesiennej ramówki ważna była dla nas promocja młodych talentów i polskiej muzyki oraz zdynamizowanie dziennego pasma - mówi Wirtualnemedia.pl Wiktor Świetlik, szef Programu Trzeciego Polskiego Radia.

W poniedziałek wystartowała jesienna ramówka radiowej Trójki. Sporo w niej audycji autorskich dziennikarzy muzycznych: Hirka Wrony, Tomasza Żądy i Piotra Barona. Po 25 latach przerwy na antenę wraca program gospodarczy „Winien i ma”.

Skąd przewaga muzycznych audycji? Okazuje się, że przy układaniu jesiennej ramówki szefostwo Trójki wyciągnęło wnioski z ramówki wakacyjnej, gdzie postawiono właśnie na polską muzykę i promowanie młodych talentów. - To nam się świetnie sprawdziło. Tak więc przy układaniu tej nowej ramówki mieliśmy przed oczami to samo, co przy wakacyjnej: promocję polskiej muzyki, młodej polskiej twórczości, młodych talentów a także edukację muzyczną. Trochę nowości, trochę powrotu do rzeczy starszych, sprawdzonych. Lecz nawet więcej: zwracam uwagę, że np. pojawiający się co niedziela „Słownik Muzyczny” Hirka Wrony to program typowo misyjny, wyjaśniający pojęcia z dziedziny muzyki - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Wiktor Świetlik, dyrektor PR3. Jesieni kontynuowane będą audycje wprowadzone do ramówki latem: „Kwestia Kultury” Mariusza Cieślika, „Sztuka Kochana” Marka Kochana i „Audycja podzwrotnikowa” Wojciecha Cejrowskiego, a także „Dzika karta” dla młodych dziennikarzy muzycznych.

Świetlik zwraca uwagę na powroty na antenę sprawdzonych formatów: „Laboratorium reportażu” (czwartek, godz. 18.15) oraz „Winien i ma” (piątki godz. 9.05-10.00) . - Zwłaszcza ta ostatnia audycja to był jeden z symboli Polskiego Radia. Pomysł jej przywrócenia na antenę jest autorstwa Wojciecha Surmacza. Sama nazwa jak i audycja cieszyła się wielką popularnością, ale - podkreślam - teraz ma być to zupełnie nowy program. Trochę na luzie, ale pokazujący ekonomię od takiej strony, od jakiej radio powinno ją pokazywać: mniej wykresów, ratingów i danych - a więcej o konkretnym przekładaniu się suchych faktów ekonomicznych na codzienne życie Polaka - dodaje Świetlik.

W nowej ramówce publicystyka spadła z godz. 15.00 na godz. 23.00. I tak w poniedziałek po godz. 15.00 nadawany jest „Soul muzyka duszy” Hirka Wrony, a od wtorku do piątku o tej samej porze - muzyczno-kulturalny „Magazynek”, którego gospodarzami są Piotr Baron (we wtorki), Anna Gacek (w środy), Piotr Metz (w czwartki) i Michał Margański (w piątki). „Historii jak z książki” Marka Stremeckiego można słuchać w poniedziałki, „Czasu niezwykłego” Elżbiety Korczyńskiej na zmianę z „Godziną wychowawczą” Katarzyny Pruchnickiej we wtorki, a „Białych plam” Mirosława Biełaszki w czwartki. Wszystkie te audycji są teraz nadawane w godz. 23.05-24.00. - To był naturalny wybór. Chcieliśmy, aby ta dzienna ramówka była bardziej zdynamizowana. Sądzę, że osoby, które lubią publicystykę, będą chciały jej posłuchać na spokojnie, wieczorem - komentuje Wiktor Świetlik.

Ważnym punktem ramówki jest także pojawiający się od poniedziałku do czwartku w porannym „Zapraszamy do Trójki” kilkuminutowy program „Projekt Tata”, autorstwa Krystiana Hanke i Marcina Łukawskiego (godz. 7.24). - To ma być audycja dla ojców, jadących ze swoimi dziećmi rano do szkoły, czy przedszkola. Doszliśmy do przekonania, że wszędzie o swoich pociechach mówią mamy. A co z ojcami? Krystian Hanke i Marcin Łukawski mierzą się i ze sobą, i z tym pytaniem - podsumowuje Wiktor Świetlik.

Według badania Radio Track od maja do lipca br. Trójka miała 6,8 proc. udziału w rynku słuchalności, o 1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Wiktor Świetlik: Trochę nowości, trochę sprawdzonych audycji w jesiennej ramówce Trójki

51 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Klancyk
Uuuu, no to "wygładziłęś" Wiktor.
0 0
odpowiedź
User
Jasnowidz
Ta Trujka już jest dla nikogo. Ani dla lewicy i prawicy. Nudy z coraz gorszą muzyką. Nie da się zrobić radia dla wszystkich.
0 0
odpowiedź
User
antyKOD
Bardzo liczyłem na to, że Trójka zostanie solidnie "przewietrzona" i zostaną zatarte ślady po tym, co się na tej antenie wyprawiało przez kilkadziesiąt lat. Liczyłem na całkowite odlewaczenie Trójki i większe ukonserwatywnienie tej anteny. Liczyłem na to, gdy dyrektorem był Adam Hlebowicz i - muszę mu to oddać - kilka świetnych zmian wprowadził, ale to była tylko kosmetyka. Ogólnie - rozczarowanie, albo raczej niedosyt dobrych zmian. Wiktor Świetlik niestety też nie spełnia moich oczekiwań.

Nie potrafię słuchać Trójki przez dłuższy czas. Męczy mnie, szczególnie od strony muzycznej (wciąż za dużo szatańskiego rockowego jazgotu). Nastawiam się na fale Trójki tylko w porze audycji publicystycznych prowadzonych przez moich ulubionych konserwatywnych dziennikarzy, zdarza mi się też posłuchać nielicznych audycji muzycznych (np. "Studio el-muzyki", "Gitarą i piórem" i paru innych), przy których mam 100% pewności, że moje wrażliwe uszy nie będą pieszczone rockowymi szarpidrutami. Ale jako całość Trójka jest niestrawna do słuchania.

0 0
odpowiedź