Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce
Portal Wirtualna Polska otwiera czerwcowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów według Instytutu Monitorowania Mediów. Na listę najczęściej cytowanych mediów wracają Wirtualnemedia.pl, wyprzedzając TVN i TVP Info.
Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium w kraju jest Wirtualna Polska, na którą dziennikarze innych tytułów powoływali się prawie 2 tys. razy.
Na drugim miejscu znajduje się Rzeczpospolita z wynikiem 1,7 tys. odwołań, a podium zamyka RMF FM, które w zeszłym miesiącu cytowane było przez inne redakcje ponad 1,5 tys. razy. Awans aż o siedem miejsc notuje natomiast Radio Zet, którego wiadomości inne media w Polsce wzmiankowały 1,3 tys. razy.
Do rankingu powraca portal Wirtualnemedia cytowany 831 razy, między innymi za sprawą rozmowy z dyrektor programową Niną Terentiew na temat zakończenia produkcji serialu „Świat według Kiepskich”.
Wirtualna Polska i Onet na czele mediów internetowych, Wirtualnemedia.pl w czołówce
Na pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych awansuje Wirtualna Polska, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w czerwcu 1,7 tys. razy. Dalej na podium znajdują się Onet z liczbą prawie 1,4 tys. cytowań oraz Interia z liczbą 849 wzmianek.
Czwarte miejsce w tej części rankingu zajmują Wirtualnemedia.pl.
"Rzeczpospolita" liderem w prasie
W kategorii prasy liderem pozostaje "Rzeczpospolita" z wynikiem 1,7 tys. cytowań. Redakcja we współpracy z SW Research przeprowadziła sondaż potwierdzający, że najwięcej osób wskazuje premiera Mateusza Morawieckiego na następcę Jarosława Kaczyńskiego w roli prezesa PiS.
Na podium rankingu ponownie znajdują się "Super Express" oraz "Gazeta Wyborcza". Wzrost o siedem pozycji, dzięki wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim, notuje tygodnik "Gazeta Polska" z liczbą 521 powołań w innych mediach w kraju.
W czerwcowym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje "Gazeta Polska" z liczbą 521 cytowań. Podium uzupełniają "Do Rzeczy" (338) i "Viva" (231).
Miesięcznik "Perspektywy" z wynikiem 234 cytowań awansuje z trzeciego miejsca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugiej pozycji plasuje się "Forbes", tym razem z liczbą 219 powołań, natomiast podium zamyka dwumiesięcznik "Press", wzmiankowany w czerwcu 184 razy.
TVN24 utrzymuje pierwsze miejsce stacji telewizyjnych, RMF FM - radiowych
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem prawie 1,2 tys. powołań w innych mediach. Inne media często odnosiły się do wywiadu stacji z rzecznikiem rządu Piotrem Mullerem, podczas którego odradzał on kupowanie węgla w obecnej sytuacji, obiecując obniżkę cen surowca w ramach nowej polityki spółek Skarbu Państwa.
Na drugim miejscu znalazła się telewizja Polsat News, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się w czerwcu 822 razy. Z awansem o jedno oczko podium zamyka TVP Info (700).
Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem 1,5 tys. powołań w innych mediach. To w rozmowie z dziennikarzami stacji poseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Suski potwierdził doniesienia dotyczące planów odejścia z rządu wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego. Podobnie do poprzedniego miesiąca drugie miejsce w rankingu utrzymuje Radio ZET ze znacznym wzrostem cytowań do 1,3 tys.
Wzrost swoich pozycji w zestawieniu odnotowują rozgłośnie Polskie Radio Program I (496), Radio Plus (440) i Polskie Radio Program III (224). Z kolei Radio Kraków wchodzi do czerwcowego rankingu z wynikiem 155 wzmianek.
Media o profilu ekonomiczno–biznesowym: awans 300gospodarka
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita", która wyprzedza "Dziennik Gazetę Prawną" i "Forbes".
Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (378 cytowań). Na drugim i trzecim miejscu znajdują się Business Insider (277) i Bankier (106). Awans o jedno miejsce odnotowuje portal 300gospodarka (52).
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Na pozycję lidera opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o trzy miejsca wysuwa się Radio Kraków z liczbą 155 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z przeskokiem o jedną pozycję zajmuje Radio Wrocław. Dziennikarze innych redakcji w kraju chętnie powoływali się na informacje lokalnej stacji z programu „Rozmowy Dnia”, w którym gościł między innymi premier Mateusz Morawiecki.
Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Radio Poznań (113) i Gazeta Krakowska (92).
Ringier Axel Springer Polska liderem koncernów medialnych
Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów prawie 4 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Wirtualna Polska, podium zamyka Telewizja Polsat. Awans na miejsce szóste, o pięć oczek w górę, notuje Grupa Eurozet.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 385 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 30 czerwca 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium czerwca. Wirtualnemedia.pl w czołówce