„Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”
Tygodnik „Wprost”, który w czerwcu br. opublikował nagrania z podsłuchów polityków i biznesmenów, zwiększył w ujęciu rocznym swoją sprzedaż ogółem o 50 proc. i awansował na czwarte miejsce wśród tygodników opinii. Większość z pozostałych tygodników zanotowało spadki, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”.
Liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii w czerwcu br. pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że w szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 133 313 egz., czyli o 1,48 proc. mniej niż rok wcześniej.
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), chociaż jej wynik sprzedażowy spadł o 1,69 proc. do 121 952 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Z kolei na trzecią pozycję spadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. zmalała o 8,19 proc. i wyniosła 116 312 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Awans z szóstej lokaty na czwartą zanotował natomiast tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 50,59 proc. i wyniosła 108 650 egz.
W dwóch czerwcowych wydaniach (z 16 i 23 czerwca br.) „Wprost” ujawnił pochodzące z podsłuchów zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów, m.in. szefa NBP Marka Belki, ministrów Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa PKN Orlen Jacka Krawca (więcej na ten temat). Publikacja wywołała kryzys polityczny w kraju i głośną interwencję prokuratorów i funkcjonariuszy ABW w redakcji tygodnika.
Tamte dwa numery „Wprost” ukazały się w podwyższonych nakładach, odpowiednio 163 tys. i 300 tys. egz., jednak już po dwóch dniach sprzedaży pisma zaczęło brakować w kioskach i salonikach prasowych, a wydawca zachęcał do kupowania go w formie elektronicznej (przeczytaj o tym więcej).
Konserwatywny tygodnik „W Sieci” (Fratria) spadł z miejsca czwartego na piąte, a jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,31 proc. do 81 207 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 24,5 proc., zanotował jednak będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W czerwcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 010 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
200 761 |
133 313 |
133 313 |
202 125 |
135 970 |
135 320 |
Polityka |
171 525 |
121 952 |
121 952 |
177 752 |
124 054 |
124 054 |
Newsweek Polska |
172 745 |
116 312 |
116 312 |
190 654 |
133 332 |
126 682 |
Wprost |
189 116 |
178 922 |
108 650 |
158 500 |
143 224 |
72 148 |
W Sieci |
161 070 |
81 207 |
81 207 |
188 750 |
88 581 |
88 571 |
Tygodnik Do Rzeczy |
142 743 |
69 935 |
61 010 |
180 175 |
90 303 |
80 803 |
Gazeta Polska |
118 876 |
48 994 |
48 386 |
135 922 |
51 164 |
50 486 |
Tygodnik Powszechny |
40 200 |
19 179 |
18 179 |
37 800 |
19 385 |
16 655 |
Przegląd |
51 000 |
18 044 |
18 044 |
51 275 |
17 960 |
17 960 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
483 436 |
305 204 |
305 204 |
530 962 |
341 372 |
341 372 |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotował także tygodnik „Wprost” - jego wynik poszedł do góry aż o 128,06 proc. Najwięcej (12,04 proc.) stracił z kolei „Gość Niedzielny”.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
czerwiec |
maj |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
200761 |
133313 |
133313 |
209136 |
151556 |
151556 |
Polityka |
171525 |
121952 |
121952 |
177008 |
124922 |
124922 |
Newsweek Polska |
172745 |
116312 |
116312 |
184864 |
120811 |
120786 |
Wprost |
189116 |
178922 |
108650 |
117998 |
118103 |
47642 |
W Sieci |
161070 |
81207 |
81207 |
166097 |
77257 |
77257 |
Tygodnik Do Rzeczy |
142743 |
69935 |
61010 |
144385 |
68550 |
59625 |
Gazeta Polska |
118876 |
48994 |
48386 |
122627 |
42113 |
41380 |
Tygodnik Powszechny |
40200 |
19179 |
18179 |
41000 |
18456 |
18006 |
Przegląd |
51000 |
18044 |
18044 |
51000 |
18152 |
18152 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
483436 |
305204 |
305204 |
490300 |
298893 |
298893 |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”
lub nawet mniej
tak się kończy los tanich tabloidów