SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Men’s Health”: wpływy ze sprzedaży magazynów zmalały bardziej niż z reklam, 1,7 mln zł straty

W ub.r. Motor-Presse Polska, wydawca magazynów lifestylowych i motoryzacyjnych, zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 17,42 mln zł oraz 1,7 mln zł straty netto (wobec 68,3 tys. zł zysku netto rok wcześniej). Przychody firmy ze sprzedaży prasy zmalały dużo bardziej niż z reklam.

Przychody Motor-Presse Polska ze sprzedaży czasopism zmalały z 8,17 mln zł w 2017 roku do 5,88 mln zł w ub.r., czyli o 28 proc. Firma wydaje czasopisma lifestylowe „Men’s Health”, „Women’s Health” i „Runner’s World” oraz motoryzacyjne „Auto Motor i Sport”, „Motocykl” oraz „Ciężarówki i autobusy”.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Men’s Health” zmalała w skali roku o 22,3 proc. do 28 069 egz., a „Women’s Health” - o 23,1 proc. do 35 852 egz. Magazyny motoryzacyjne Motor-Presse Polska nie zostały natomiast zgłoszone do ZKDP.

Wpływy reklamowe firmy też zmalały, ale nie tak mocno - z 11,09 w 2017 roku do 10,27 w ub.r. mln zł, a więc o 7,3 proc. Są to przychody z reklam w pismach wydawnictwa, ich serwisach internetowych oraz należącej też do spółki witrynie Mojeauto.pl.

Natomiast przychody ze sprzedaży pozostałych usług wzrosły z 543 do 848,1 tys. zł, a ze sprzedaży towarów - z 0,7 do 1,7 tys. zł.

Mniej na usługi obce, więcej na promocję

Koszty operacyjne Motor-Presse Polska zmalały o 10,4 proc. - z 20,26 do 18,15 mln zł. Najmocniej firma obniżyła wydatki na usługi obce - o 17,5 proc. do 9,77 mln zł. Nakłady na wynagrodzenia zmalały natomiast o 5,5 proc. do 5,56 mln zł. Na koniec roku wydawca zatrudniał na etacie 45 osób, sześć mniej niż rok wcześniej.

Mocno zwiększyły się natomiast pozostałe koszty rodzajowe - o 26,6 proc. do 1,48 mln zł. Z tej kwoty zdecydowana większość - 871 tys. zł w 2017 roku, a 1,23 mln zł w ub.r. - poszło na reklamę publiczną.

Wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w górę ze 190 do 203,7 tys. zł, a na amortyzację - ze 151,9 do 158,6 tys. zł.

W ub.r. firma na wartości niematerialne i prawne przeznaczyła 50,3 tys. zł, a na środki trwałe - 29,7 tys. zł. W br. planuje na każdy z tych celów wydać 20 tys. zł.

1,5 mln zł odpisów, kapitał mniejszy o 1,7 mln zł

Wydawnictwo w ub.r. dokonało odpisów w kwocie 1,51 mln zł aktualizujących aktywa niefinansowe. W sprawozdaniu nie podano powodów tej przyczyny. W ub.r. kilku wydawców, na czele z notowanymi na giełdzie Agorą i Gremi Media, zdecydowało się odpisać znaczne części zaległych należności od Ruchu, których może nie udać się odzyskać.

Motor-Presse Polska jako jeden z kilku wierzycieli Ruchu zaskarżył warunki porozumień układowych przyjętych w połowie kwietnia br. Firma jest w grupie podmiotów, którym dystrybutor pracy na początku br. był winny miedzy 500 tys. zł a 1 mln zł. Pod koniec maja br. X Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy uwzględnił zastrzeżenia ze skarg i odmówił zatwierdzenia zawartych układów.

Spółka nie ma żadnych zobowiązań finansowych ani długoterminowych. Natomiast wartość krótkoterminowych zobowiązań z tytułu dostaw i usług wzrosły w skali roku z 1,16 do 2,07 mln zł.

Kapitał własny wydawcy zmalał w ciągu roku z 6,22 do 4,52 mln zł wskutek straty z wcześniejszych lat. Nie zmieniły się natomiast kapitał podstawowy (2,86 mln zł) i zapasowy (6,16 mln zł).

W bilansie firmy za ub.r. oprócz 1,7 mln zł straty netto pojawiło się -2,8 mln zł określone jako „nierozliczony wynik finansowy z lat ubiegłych (w tym także skutki korekty błędu lub poniesienia straty na sprzedaży lub umorzeniu akcji / udziałów własnych)”. Zdecydowano, że te straty zostaną pokryte z przyszłych zysków firmy.

100 proc. udziałów spółki ma Maciej Mizuro. Biznesmen na początku ub.r. przejął je od niemieckiego holdingu Motor Presse Stuttgart.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Men’s Health”: wpływy ze sprzedaży magazynów zmalały bardziej niż z reklam, 1,7 mln zł straty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pretekstat
Są to nadal mocne magazyny na rynku zachodnim. Ich fatalna pozycja w Polsce jest zastanawiająca.
0 0
odpowiedź
User
Tolek
Są to nadal mocne magazyny na rynku zachodnim. Ich fatalna pozycja w Polsce jest zastanawiająca.

Mieli swoje peaki kilka lat temu ale nie udało się utrzymać pozycji. Czytelnicy odchodzą. Może nie znajdują w tych czasopismach tego, czego oczekują?
0 0
odpowiedź