Sprzedaż dzienników w listopadzie spadła o 19 proc. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół, zyskał „Puls Biznesu”
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w listopadzie ub.r. było o 18,69 proc. niższe niż w listopadzie 2019 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W listopadzie 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 164 581 egz., o 20,58 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 91 553 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 20,23 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 29,55 proc. do 65 976 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 40 705 egz.; w dół o 4,98 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 34 323 egz.; - 8,93 proc.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 22 412 egz.; - 3,52 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 221 egz.; - 20,43 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 932 egz.; + 1,12 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 705 egz.; - 16,47 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 032 egz.; - 2,77 proc.).
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w listopadzie ub.r. wyniosła 460 440 egz. Była o 18,69 proc. niższa niż w listopadzie 2019 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w listopadzie spadła o 19 proc. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół, zyskał „Puls Biznesu”