SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

W grudniu 2012 roku YouTube i Facebook zanotowały spore wzrosty odwiedzalności wśród polskich internautów. Natomiast mniej użytkowników niż rok i miesiąc wcześniej miały Google oraz: Onet, WP, Gazeta.pl i Interia.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwisy Google w grudniu ub.r. odwiedziło 490 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a 400 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał w skali roku 250 tys. polskich real users, a Facebook - 290 tys.

Mniejszą odwiedzalność niż rok wcześniej zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił 575 tys. użytkowników, Wirtualna Polska - 880 tys., Gazeta.pl - 340 tys., Interia.pl - 160 tys., a o2.pl - 840 tys. 550 tys. mniej real users niż w grudniu 2011 roku zanotowały strony Allegro, a aż o 2,96 mln mniej - NK.pl.

Za to aż 3,68 mln real users zyskały przez rok serwisy GG Network, przeskakując w rankingu o trzy miejsca w górę. Zasięg stron Ringier Axel Springer Polska wzrósł o 915 tys. real users, a witryn Muratora - o 625 tys. Natomiast serwisy Next Infor straciły 860 tys. użytkowników, przy czym wynika to głównie z kupna w sierpniu ub.r. Gotujmy.pl przez Edipresse Polska (więcej na ten temat).

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 952 634 87,61%  
2 youtube.com 13 656 454 70,58%  
3 facebook.com 13 423 793 69,37%  
4 Grupa Onet.pl 12 790 628 66,10% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 11 555 311 57,89% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 430 039 59,07% tak
7 Grupa Interia.pl 11 201 455 57,47% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 120 357 57,47% tak
9 Grupa Wikipedia 9 406 613 48,61%  
10 Grupa O2.pl 9 081 447 46,93% tak
11 Grupa GG Network 8 745 924 45,20% tak
12 Grupa Nk.pl 8 225 306 42,51%  
13 Grupa Ringier Axel Springer 5 905 740 30,52% tak
14 Grupa Polskapresse 5 725 569 29,59% tak
15 Grupa Murator 5 227 693 27,02% tak
16 Grupa Microsoft 4 577 020 23,65%  
17 Grupa Spilgames 4 497 020 23,24%  
18 Grupa Edipresse.pl 4 178 569 21,59% tak
19 Grupa Next Infor 4 122 961 21,31% tak
20 filmweb.pl 3 901 280 20,16% tak


Adres google.pl odwiedziło 740 tys. polskich użytkowników mniej niż w grudniu 2011 roku, a google.com - 340 tys. mniej. Onet.pl stracił w skali roku 630 tys. real users, allegro.pl - 410 tys., wp.pl - 765 tys., nk.pl - prawie 3 mln, gazeta.pl - 315 tys., a interia.pl - 625 tys. Za to 540 tys. użytkowników zyskało chomikuj.pl.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 092 531 83,17%  
2 youtube.com 13 656 454 70,58%  
3 facebook.com 13 423 793 69,37%  
4 onet.pl 11 783 601 60,90% tak
5 google.com 11 644 725 60,18%  
6 allegro.pl  10 442 649 53,97% tak
7 wp.pl 10 052 752 51,95% tak
8 wikipedia.org 9 343 263 48,29%  
9 nk.pl 8 186 256 42,31%  
10 gazeta.pl 8 020 428 41,45% tak
11 interia.pl 6 440 788 33,29% tak
12 chomikuj.pl 6 388 908 33,02% tak
13 blogspot.com 5 809 002 30,02%  
14 ceneo.pl 4 956 732 25,62% tak
15 gry.pl 4 428 001 22,88%  
16 filmweb.pl 3 901 280 20,16% tak
17 blox.pl 3 898 054 20,14%  
18 dobreprogramy.pl 3 881 042 20,06% tak
19 babylon.com 3 784 487 19,56%  
20 microsoft.com 3 572 521 18,46%  


Strony Allegro zanotowały ok. 130 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a serwisy Onetu - 490 mln mniej. Wirtualna Polska i Orange straciły 130 mln odsłon, Gazeta.pl - 40 mln, a o2.pl - 160 mln. Za to niewielki wzrost - 40 mln odsłon - osiągnęła Interia.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 897 784 306 11 120 357
2 Grupa Onet.pl 2 338 155 844 12 790 628
3 Grupa Wirtualna Polska – Orange 2 256 334 315 11 555 311
4 Grupa Interia.pl 1 171 905 523 11 201 455
5 Grupa Gazeta.pl 1 090 853 335 11 430 039
6 Grupa O2.pl 896 179 421 9 081 447
7 plemiona.pl 615 453 410 229 094
8 Grupa Spolecznosci.pl 580 428 037 2 651 529
9 tablica.pl 450 025 817 2 674 822
10 filmweb.pl 252 086 212 3 901 280

 

Serwisy sześciu czołowych wydawców zanotowały w skali roku spadki odwiedzalności, natomiast strony czterech kolejnych osiągnęły wzrosty. W drugiej dziesiątce zestawienia Filmweb.pl zyskał przez rok 265 tys. real users, a serwisy Edpiresse.pl (już z Gotujmy.pl) - 980 tys., natomiast strony Money.pl straciły 390 tys. użytkowników, dobreprogramy.pl - 260 tys.
 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 12 790 628 66,10%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 11 555 311 59,72%
3 Grupa Gazeta.pl 11 430 039 59,07%
4 Grupa Interia.pl 11 201 455 57,89%
5 Grupa Allegro.pl 11 120 357 57,47%
6 Grupa O2.pl 9 081 447 46,93%
7 Grupa GG Network 8 745 924 45,20%
8 Grupa Ringier Axel Springer 5 905 740 30,52%
9 Grupa Polskapresse 5 725 569 29,59%
10 Grupa Murator 5 227 693 27,02%
11 Grupa Edipresse.pl 4 178 569 21,59%
12 Grupa Next Infor 4 122 961 21,31%
13 filmweb.pl 3 901 280 20,16%
14 dobreprogramy.pl 3 881 042 20,06%
15 Grupa Money.pl 3 870 252 20,00%
16 Grupa Media Regionalne 3 785 382 19,56%
17 Grupa TVN 3 699 839 19,12%
18 Grupa Netshare 3 035 791 15,69%
19 nokaut.pl 2 959 309 15,29%
20 Grupa NextWeb Media 2 836 223 14,66%

Na stronach WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 15 minut więcej niż rok wcześniej, w serwisach Onetu - po 3 minuty więcej, a na stronach Allegro.pl - 19 minut więcej. Witryny o2.pl straciły pod tym względem prawie 9 minut, a Muratora - 27 minut. Natomiast na stronach Polskiego Radia przeciętny użytkownik przebywał ponad dwa razy dłużej niż w grudniu ub.r.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange 71 798 062 06:12:48 11 555 311
2 Grupa Onet.pl 71 269 711 05:34:19 12 790 628
3 Grupa Allegro.pl 59 946 800 05:23:27 11 120 357
4 Grupa Interia.pl 46 390 589 04:08:29 11 201 455
5 Grupa O2.pl 25 736 622 02:50:02 9 081 447
6 Grupa Gazeta.pl 24 613 327 02:09:12 11 430 039
7 Grupa TVN 19 680 251 05:19:09 3 699 839
8 Grupa Murator 7 494 035 01:26:01 5 227 693
9 Grupa Spolecznosci.pl 6 928 526 02:36:47 2 651 529
10 Grupa GG Network 6 036 865 00:41:25 8 745 924
11 tablica.pl 4 826 338 01:48:16 2 674 822
12 Grupa Eurozet 4 443 289 07:27:02 596 359
13 Grupa Polskie Radio 4 263 906 04:07:20 1 034 336
14 plemiona.pl 4 108 943 17:56:08 229 094
15 kinomaniak.tv 2 497 362 01:45:21 1 422 364
16 filmweb.pl 2 295 312 00:35:18 3 901 280
17 wiocha.pl 2 271 160 01:31:04 1 496 501
18 Grupa Polskapresse 2 072 032 00:21:43 5 725 569
19 Grupa TVP 2 054 865 01:10:47 1 741 980
20 Grupa Ipla 1 996 974 00:58:31 2 047 395

Windows Media Player miał 985 tys. uruchomień więcej niż w listopadzie ub.r., Skype - 30 tys. mniej, a GG - 210 tys. mniej. Nieznaczne spadki w skali miesiąca zanotowały Winamp i Ipla. Natomiast Windows Live Messenger zyskał 175 tys. uruchomień, a OpenFM stracił 130 tys.

Przed rokiem aplikacje były mierzone jeszcze w oparciu o starą metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, tylko aktywnych programów.

 

 

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp. nazwa uruchomione aplikacje* uruchomione aplikacje (%) audyt site-centric
1 Grupa Microsoft-Windows Media Player 11 005 632 56,88%  
2 Grupa Microsoft-Komunikator Skype 9 220 059 47,65%  
3 Grupa GG Network-Komunikator GG 9 020 979 46,62% tak
4 Winamp 3 453 960 17,85%  
5 Grupa Ipla-Ipla 2 756 199 14,24% tak
6 Grupa Microsoft-Komunikator Windows Live Messenger 1 556 000 8,04%  
7 RealPlayer 1 547 570 8,00%  
8 OpenFM 1 263 468 6,53%  
9 VLC media player 1 218 338 6,30%  
10 iTunes 787 365 4,07%  
11 Komunikator Facebook Messenger 635 415 3,28%  
12 Grupa Google-Google Earth 595 259 3,08%  
13 QuickTime 525 616 2,72%  
14 Grupa Google-Aplikacja Google Desktop 524 546 2,71%  
15 Foobar2000 441 424 2,28%  
16 Komunikator AQQ 398 731 2,06%  
17 KMplayer 375 669 1,94%  
18 BestPlayer 361 804 1,87%  
19 Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl 350 163 1,81% tak
20 GOM Player 256 494 1,33%  

 

 


Liczebność próby: N= 11 848. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: YouTube i Facebook zyskały użytkowników - w dół Google, Onet i WP

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Skiper
Ile użytkowników w Polsce ma Twitter?!
0 0
odpowiedź
User
marcin
Onet w sensie zawartosci to dno ,bylo zle a jest tragicznie.
0 0
odpowiedź