SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zmiana czołówki rankingu wydatków banków i firm finansowych nareklamę w TV

Na czele rankingu wydatków na reklamę telewizyjną w branży banków ifirm finansowych w 2008 roku jest Provident, który w porównaniu zwcześniejszym rokiem zwiększył budżet ponad trzykrotnie - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.

Provident za 29 393 spoty reklamowe zapłacił 623 68 386 złotychi uplasował się na pierwszym miejscu pod względem wydatków nareklamę telewizyjną. Nakład pieniężny tej firmy finansowej wzrósłaż o 38 proc., a liczba reklam zwiększyła się o 42 proc.

Zmiana zaszła również na drugiej pozycji. Eurobank (spadek na 5.miejsce w rankingu) został wyprzedzony przez PKO BP, który wydał namarketing telewizyjny ponad 61,5 mln złotych, co pozwoliło na zakup15 841 reklam. W porównaniu z 2007 rokiem PKO BP zapłacił 40 proc.więcej, ale w zamian otrzymał o 35 proc. więcej spotów.

Czołową trójkę zamyka bank Millenium z budżetem wynoszącym ponad50 mln złotych (29 mln zł w 2007, wzrost o 42 proc.) i trzykrotnymwzrostem liczby emitowanych reklam.

Lider z 2007 roku, ING Bank Śląski, znalazł się dopiero naszóstej pozycji, ograniczając wydatki o prawie 8 mln złotych (z48,6 mln do 40,8 mln zł).

W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy wczołowej dziesiątce reklamodawców poniósł AIG Bank Polska, płacącza jeden spot ponad 11 tys. zł. Z kolei najmniej zapłaciłProvident, niewiele ponad 2 tys. zł.

Łącznie na reklamę telewizyjną w branży banków i firmfinansowych wydano w 2008 roku 732 660 629 złotych, a więc o 36proc. więcej niż w 2007 roku (470 100 474 zł).

Dane dotyczą okresów od 1 stycznia do 31 grudnia 2007roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku

ROK2008

Instytucjafinansowa

Liczbaspotów

Czastrwania

Wydatki

PROVIDENT2939339857662 363386
PKO BP1584140880061 514339
MILLENNIUM1592648975350 097635
POLBANK EFG576817393947 739220
EUROBANK1533844788941 640714
ING BANK SLASKI1486357565740 818627
BANK ZACHODNI WBK1309237485137 978408
GETIN BANK1923634413737 839072
LUKAS BANK1084322293628 498139
AIG BANK POLSKA23533053327 126733

ROK 2007

Instytucjafinansowa

Liczbaspotów

Czastrwania

Wydatki

ING BANK SLASKI1962273879048 678678
EUROBANK1457941312241 139467
PKO BP564212968737 213028
MILLENNIUM520016980829 002500
BANK ZACHODNI WBK712416510924 910655
PROVIDENT1705325953823 986534
POLBANK EFG33789276623 614320
BANK BPH1153625620823 378072
CITIBANK1562841478222 787 232
GE MONEY BANK1714243536122 764241


Dołącz do dyskusji: Zmiana czołówki rankingu wydatków banków i firm finansowych nareklamę w TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl