Zmysłowy launch - Demi Moore w kampanii „More by Demi” (case study)
Jesienią ub.r. zrealizowano kampanię reklamową wprowadzającą na polski rynek perfumy „More by Demi” sygnowane przez Demii Moore. Poniżej opis akcji, którą Oriflame Poland przygotowało wspólnie z domem mediowym Arena Media.
Kampania wizerunkowa „More by Demi” trwała od 8 października do 22 listopada ub.r. Głównymi założeniami akcji były budowa świadomości nowego produktu wśród konsumentów i konsultantów, ugruntowanie wizerunku marki Oriflame, a także wsparcie sprzedaży.
Kampania realizowana była w telewizji, prasie, kinach internecie oraz na outdoorze. W zależności od typu medium, działania komunikacyjne wpływały na inne kobiece zmysły, motywując grupę docelową kampanii do zakupu perfum i nowych produktów z linii „More by Demi”.
Wiodące znaczenie dla sukcesu kampanii miała telewizja, budująca zasięg przekazu i oddziaływująca głównie na zmysł wzroku. Spoty reklamowe z udziałem aktorki, utrzymane w konwencji baśni o Czerwonym Kapturku, Kopciuszku i Królewnie Śnieżce, emitowano w głównych stacjach telewizyjnych - TVP, TVN, Polsacie, TV4, TVN7 oraz w wybranych kanałach tematycznych. Dodatkowo reklama obecna była także na dużym ekranie - wyświetlano ją przed seansami w 36 kinach w całej Polsce.
W akcji wykorzystano niestandardowe nośniki - zapachowe wiaty przystankowe w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, na Górnym Śląsku oraz w Bydgoszczy. Unosił się z nich delikatny zapach reklamowanych perfum, a obok konsultantki prowadziły działania samplingowe. Te aktywności trwały trzy tygodnie.
Ponadto layout z wizerunkiem Demi Moore, utrzymamy w kolorystyce złota, umieszczono na citylightach zlokalizowanych w ośmiu największych miastach Polski - w celu zbudowania świadomości marki. Dodatkowo uwzględniono mniejsze miejscowości, takie jak Toruń, Bydgoszcz, Sosnowiec, których znaczenie biznesowe jest również bardzo ważne. Łącznie umieszczonych zostało 600 plansz w całej Polsce.
Kampanię wspierała także reklama prasowa w najważniejszych, kobiecych tytułach, takich jak: „Twój Styl”, „Świat Kobiety”, „Show”, „Flesz”, „Viva”, „Gala”, „Naj”, „Olivia”, „Glamour”, „Party” oraz „Avanti”.
W kampanii nie mogło zabraknąć także działań obejmujących media społecznościowe. Do współpracy zaproszono kilkanaście polskich blogerek, które w indywidualny, autorski sposób zobrazowały, czym jest dla nich kobiecość. Dziewczyny zaangażowane w projekt organizowały także konkursy dla swoich czytelniczek, w których do wygrania były flakony perfum „More by Demi”.
Ponadto w czasie trwania kampanii, na fanpage’u Oriflame na Facebooku uruchomiono dwie aplikacje, w których użytkownicy mogli dzielić się spostrzeżeniami na temat tego, co ich zdaniem jest kobiece, wpisując swoje uzasadnienia lub tworząc kolaże. Prace graficzne brały udział w konkursie, w którym nagrodami były perfumy i zestawy kosmetyków z linii „More by Demi”. Konkurs cieszył się dużą popularnością - przez 30 dni trwania zabawy użytkownicy dodali do aplikacji 2 600 prac. Działania promocyjne wspierane były także reklamą na Facebooku. W trakcie trwania kampanii liczba użytkowników fanpage’a Oriflame Poland wzrosła o 18 proc.
Dołącz do dyskusji: Zmysłowy launch - Demi Moore w kampanii „More by Demi” (case study)