SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją

Pierwszą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,54 mln widzów, o 80 tys. mniej niż zeszłoroczne TOPtrendy. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 14,1 mln zł.

Hey, fot. polsat Hey, fot. polsat

SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 29 do 31 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,54 mln widzów, co przełożyło się na 21,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,41 mln osób, co przełożyło się  na 17,69 proc. udziału w grupie 4+.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się koncert „Radiowy przebój roku” oraz recitale Zakopower i Bajmu, oglądało średnio 2,47 mln widzów przy udziale na poziomie 18,90 proc.

Z kolei największą popularnością cieszył się koncert „Sopocki hit kabaretowy. Prywatka w Operze Leśnej”. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,29 mln widzów i miała 27,82 proc. udziału.

Widownia poszczególnych dni festiwalu

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

SOPOCKI HIT KABARETOWY PRYWATKA W OPERZE LEŚNEJ

31-05-2015

20:04:22

00:29:23

3 290 133

27,82%

RADIOWY PRZEBÓJ ROKU

30-05-2015

20:58:36

23:16:34

2 466 050

18,90%

KONCERT PLATYNOWY

29-05-2015

20:05:49

22:45:10

2 407 496

17,69%

SuperHit Festiwal miał o 80 tys. widzów mniej niż ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy, który śledziło średnio 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc. (więcej na ten temat).

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,22 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (7,81 proc.), a czwarta - TVP2 (5,72 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy

 

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

Polsat - SHF

2 538 228

21,49%

21,00%

TVP1

1 443 850

12,22%

9,88%

TVP2

675 645

5,72%

5,84%

TVN

922 832

7,81%

10,64%

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 14,13 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy z reklam przyniósł 12,84 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Podczas SuperHit Festiwalu na scenie Opery Leśnej zaśpiewało ponad 50 wykonawców. Wręczono dwie nagrody Bursztynowego Słowika, które otrzymali Dawid Podsiadło i Beata Kozidrak.

Polsat SuperHitFestiwal zastąpił organizowany przez 11 lat Sopot TOPtrendy Festiwal, bo stacja uznała, że formuła imprezy powinna uwzględniać nie tylko artystów z największą sprzedażą płyt. Do kryteriów wyłaniania wykonawców dołączono zatem najczęściej grane utwory w radiu, płatną oraz bezpłatną dystrybucję muzyki w internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrezygnowano z koncertu trendy, bo jego rolę przejęły obecnie programy typu talent-show (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: 2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
W wieczorze kabaretowym szczególnie podobał mi się skecz ze stacji benzynowej, jak jeden klient zwalił się w pory! Prawdziwy kabaret kloaczny!
0 0
odpowiedź
User
mikk
jak dla mnie to było naciągane, słaby koncert platynowy, słaby występ Bajmu i Beaty, jedynie Kabareton był ok.
0 0
odpowiedź
User
koneser
Mało ruchu ,mało fajnych kadrów.
0 0
odpowiedź