Agora chce postawić na telewizję, na początek Stopklatka TV
Agora liczy, że kanał Stopklatka TV, którego będzie współwłaścicielem, do 2016 roku osiągnie 2 proc. udziału w rynku oglądalności. Spółka chce w przyszłości inwestować w kolejne projekty telewizyjne - samodzielnie lub z partnerami.
- Wejście w segment telewizyjny to dla grupy Agora szansa na pozyskanie przychodów z największego wartościowo segmentu reklamy - mówił podczas konferencji Robert Musiał, członek zarządu Agory. Spółka chce, by Stopklatka TV osiągnęła 1 proc. udziału do końca tego roku i 2 proc. do końca 2016 roku. - Osiągnięcie progu rentowności planowane jest w 2015 roku. Nakłady na ten projekt wyniosą 10 mln zł do 2016 roku - dodał Musiał.
Kanał telewizyjny Stopklatka TV to wspólny projekt Agory i Kino Polska TV (obie spółki docelowo obejmą po połowie udziałów). Telewizja rusza 15 marca br. i będzie nadawać zarówno hity filmowe jak i ambitne produkcje. W jej ofercie znajdzie się kino polskie, europejskie, amerykańskie, a także magazyny dotyczące świata filmu.
Stopklatka TV będzie nadawać na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, bo otrzymała na nim miejsce w konkursie zorganizowanym w ub.r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (więcej na ten temat). Przedstawiciele Agory zapowiedzieli, że kanał będzie mieć zasięg techniczny na poziomie min. 90 proc., bo znajdzie się też w ofercie największych sieci kablowych oraz na platformach cyfrowych nc+ i Cyfrowy Polsat.
- Nasze aspiracje związane z rynkiem telewizyjnym to przede wszystkim sukces Stopklatka TV. Po nim będziemy szukać możliwości poszerzenia portfolio o nowe kanały - mówił na konferencji Robert Musiał. Bartosz Hojka z zarządu Agory dodał, że spółka nie wyklucza uruchamiania następnych stacji w ramach naziemnej telewizji cyfrowej samodzielnie lub z partnerami biznesowymi. Możliwe są też akwizycje w tym segmencie.
Dołącz do dyskusji: Agora chce postawić na telewizję, na początek Stopklatka TV