SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Akson Studio straciło 11 proc. wpływów, w br. nowe seriale dla Netflixa i TVP

W ub.r. Akson Studio, produkujące głównie seriale i filmy, zanotowało spadek przychodów o 10,7 proc. do 49,28 mln zł oraz wyniku netto z 68,7 tys. zł zysku do 6,8 tys. zł straty. W br. zaplanowało m.in. realizację serialu „Sexify” dla Netflixa oraz „Krucjata” dla Telewizji Polskiej.

Michał Kwieciński, prezes Akson StudioMichał Kwieciński, prezes Akson Studio

Przychody sprzedażowe netto Akson Studio zmniejszyły się z 58,51 mln zł w 2018 roku do 49,15 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -3,36 mln zł do 134,1 tys. zł.

Produkcje dla TVP, Polsatu i TVN

Akson Studio w ub.r. skończyło produkcję dla Telewizji Polskiej dwóch sezonów „O mnie się nie martw” i trzeciej serii „Wojennych dziewczyn” oraz zaczęło realizację nowych sezonów obu seriali.

- Ponadto w grudniu 2019 r. rozpoczęliśmy zdjęcia do serialu „Krucjata” wg scenariusza Wojciecha Tomczyka. W lipcu 2020 r. planujemy zdjęcia do cyklu filmów pod roboczym tytułem „Kto ratuje jedno życie” składających się z 3 filmów: „Schron/Sztuka ucieczki”, „Ciotka Hitlera” i „Historia Czubaka/Lepszy muzyk” - wyliczono w sprawozdaniu Akson Studio złożonym w KRS.

Dla Polsatu firma wyprodukowała kolejne sezony „Przyjaciółek” oraz dwie pierwsze serie serialu „Zawsze warto”. Ponadto na przełomie ub. i br. zaczęła zdjęcia do realizowanego wspólnie z nadawcą filmu „Miłość ma Marsie”, jego premierę zaplanowano na luty 2021 roku.

W grudniu ub.r. Akson Studio zaczęło realizację serialu „Szadź”, który pojawił się na platformie Player.pl (Grupa TVN Discovery) pod koniec kwietnia. W czerwcu zapowiedziano, że powstanie jego drugi sezon.

Trzy filmy fabularne

Akson Studio w ub.r. zakończyło zdjęcia do trzech filmów fabularnych. Horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt” w reżyserii Bartosza M. Kowalskiego wskutek epidemii koronawirusa miał premierę pod koniec marca na Netfliksie.

Premiera „Jak najdalej stąd” w reżyserii Piotra Domalewskiego jest zaplanowana na końcówkę br. Natomiast o „Solid Gold” w reżyserii Jacka Bromskiego głośno było, zanim film w listopadzie ub.r. trafił do kin. We wrześniu Akson Studio z powodów formalnych wycofało ten film z konkursu głównego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Według reżysera produkcji Jacka Bromskiego nastąpiło to pod naciskiem Telewizji Polskiej, po tym jak nie zgodził się na „przemontowanie filmu i jego propagandowe wykorzystanie przed wyborami”.

TVP twierdziła, że w ostatnich tygodniach, po publikacjach „Gazety Wyborczej” o filmie, Bromski zdecydował się go ocenzurować, wycinając kluczowe sceny nawiązujące do afery Amber Gold. Nadawca zdecydował się zerwać umowę z Akson Studio dotyczącą koprodukcji „Solid Gold”.

Akson Studio odpowiada za „Sexify” dla Netflixa

W br. Akson Studio oprócz produkcji seriali dla nadawców telewizyjnych i filmów fabularnych odpowiada za realizację „Sexify” - nowego polskiego serialu Netflixa. W rolach głównych wystąpią w nim Aleksandra Skraba, Maria Sobocińska i Sandra Drzymalska, reżyserami są Piotr Domalewski i Kalina Alabrudzińska.

- Nasze obecne możliwości produkcyjne bazują przede wszystkim na zdobyciu zaufania partnerów - telewizji publicznej i prywatnej. Współpracujemy z większością polskich studiów technicznie wspomagających produkcję telewizyjną i filmową oraz wszystkimi agencjami aktorskimi, mając pełny, przegląd rynku - podkreślono w sprawozdaniu Akson Studio.

W ub.r. firma wyprodukowała też jubileuszową reklamę ING Bank Śląskiego.

Czytaj więcej: Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

Koszty też 10,7 proc. w dół, niższa rentowność

Wydatki operacyjne Akson Studio procentowo zmalały identycznie jak wpływy - o 10,7 proc., z 54,75 do 49,12 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w dół z 43,1 do 38,02 mln zł, a na wynagrodzenia - z 10,16 do 9,41 mln zł.

Natomiast nakłady na zużycie materiałów i energii wzrosły z 1,38 do 1,46 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 97,4 do 202,1 tys. zł.

Przełożyło się to na spadek wyników rentowności. Zysk sprzedażowy zmalał z 400 do 159,1 tys. zł, zysk operacyjny - ze 197,1 do 38,1 tys. zł, zysk brutto - ze 129 do 3,4 tys. zł, a wynik netto - z 68,7 tys. zł zysku do 6,8 tys. zł straty.

Dołącz do dyskusji: Akson Studio straciło 11 proc. wpływów, w br. nowe seriale dla Netflixa i TVP

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Appllo
Cienizna
odpowiedź