Allegro będzie obniżać ceny niektórych produktów, zwróci sprzedawcom różnicę
Na Allegro rozwijana jest usługa Allegro Ceny, w ramach której platforma będzie obniżać ceny wybranych produktów, a sprzedawcom zwracać różnicę w porównaniu z pierwotną ceną. Ponadto serwis będzie szybciej anulować zamówienia nieopłacone przez kupujących.
Allegro w ramach opcji Allegro Ceny może automatycznie obniżyć ceny wybranych produktów. - W zamian otrzymasz od nas wyrównanie równe wartości obniżki. Nic więc nie tracisz! - zapewnia serwis w komunikacie dla sprzedających.
- Dzięki Allegro Ceny zaoferujesz niższe ceny swoim klientom. Zyskasz też lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania – gdy kupujący sortują po najniższej cenie - zachęca ich.
Usługa działa już u części sprzedawców, natomiast z początkiem lipca zostanie automatycznie aktywowana u wszystkich sprzedających, którzy mają aktywne konto firmowe, jakość sprzedaży na poziomie co najmniej neutralnym, wskaźnik poleceń za ostatnie 12 miesięcy wynoszący minimum 98,5 proc. oraz przynajmniej 25 tys. zł obrotów na koncie od stycznia do maja br.
Aby oferta mogła zostać objęta obniżką w ramach Allegro Ceny, powinna mieć pierwotnie jak najniższą cenę oraz powiązana z produktem z katalogu platformy (np. poprzez kod EAN produktu wpisany w formularzu wystawiania).
Sprzedawcy od początku czerwca będą mogli wykluczyć całe swoje konto lub wybrane oferty z usługi Allegro Ceny. - Udostępnimy Ci wtedy zakładkę Kampanie i programy. Wystarczy, że wybierzesz Zrezygnuj z udziału – w ten sposób zrezygnujesz z programu. Pojedyncze oferty wykluczysz w zakładce Moje oferty oraz przez API - zapowiada platforma.
Krótszy czas na opłacenie zakupów
Z początkiem lipca Allegro skróci czas, w którym kupujący może opłacić nabytą ofertę. Obecnie jest to 60 dni, natomiast po zmianie będzie to 30 dni w przypadku licytacji oraz 7 dni dla pozostałych ofert.
Po tym czasie nieopłacone zamówienia będą anulowane. Celem zmiany jest usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników.
Według badania Mediapanel w kwietniu br. serwis Allegro.pl zanotował 18,81 mln użytkowników i 64,4 proc., a aplikacja mobilna Allegro - 10,01 mln użytkowników i 34,3 proc. zasięgu.
Firma Allegro, do której należą też Ceneo i eBilet Polska, w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów netto o 61,1 proc. do 1,21 mld zł i zysku netto ze 104,6 do 269,6 mln zł. Liczba aktywnych kupujących na platformie Allegro wzrosła o 13,4 proc. do 13,2 mln, a ich łączne wydatki - o 46,1 proc. do 9,6 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Allegro będzie obniżać ceny niektórych produktów, zwróci sprzedawcom różnicę