Audi najlepiej sprzedającym się autem premium w Polsce. Volvo XC60 najchętniej kupowane
W I kwartale br. w Polsce zarejestrowane zostały 25 902 nowe samochody klasy premium. To 16,18 proc. (3 607 sztuk) więcej niż analogicznym okresie roku 2022. Liderem zestawienia jest marka Audi (Volkswagen Group) - wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
W okresie od stycznia do marca br. w Polsce zarejestrowano 25 902 samochody klasy premium. Było to 16,18 proc. więcej niż w I kwartale ub.r.
W samym marcu br. zarejestrowane zostały 10 632 nowe samochody z tzw. wyższej półki - o 33,74 proc. więcej niż w lutym br. i o 4,70 proc. więcej w zestawieniu z marcem ubiegłego roku, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do baz danych 10 155 takich aut. Jak podaje Samar, ponad 10 tysięcy aut zarejestrowanych w ciągu jednego miesiąca jest najlepszym wynikiem tego segmentu w historii.
Liderem Audi
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium w I kwartale br. zajmuje marka Audi. Wynik tego producenta na polskim rynku to 6 046 zarejestrowanych aut, o 31,66 proc. więcej niż na koniec marca 2022 roku. Najlepiej sprzedawał się model Q5 (1 026 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q3 (964 sztuki), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi A4 (908 egzemplarzy).
Drugie miejsce w rankingu zajmuje BMW - klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 5 552 nowe osobowe samochody klasy premium, co jest rezultatem o 0,65 proc. lepszym od wyniku uzyskanego w takim samym okresie roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele tego koncernu w omawianym okresie to: X3 (968 szt.), 3 (878 szt.) oraz X5 (629 egzemplarzy).
Podium zamyka Mercedes z wynikiem 4 100 zarejestrowanych aut z wyższej półki - o 19,28 proc. mniej (r/r). Rezultat ten nie obejmuje osobowych wersji vanów Mercedesa (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie Mercedesa zwycięska na koniec marca 2023 roku okazała się klasa GLC z 839 zarejestrowanymi autami, przed klasą GLE (393 egz.) oraz CLA (353 sztuki).
Zaraz za podium uplasowało się Volvo - kupiono i zarejestrowano 3 410 samochodów tej marki, o 6,93 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najpopularniejszym modelem tej marki w Polsce był model XC60 (1 782 egzemplarze), wiceliderem – XC40 (584 sztuki), które wyprzedziło model XC90 (424 sztuki).
Bardzo dobre wyniki ma na koncie marka Lexus. W I kwartale zarejestrowanych zostało 2 621 samochodów tej marki, o 175,32 proc. więcej. (r/r). W gamie japońskiego producenta najlepiej sprzedawał się model NX (1 129 zarejestrowanych aut), przed RX (674 szt.) oraz UX (494 egz.).
Volvo XC60 najchętniej kupowane
Na koniec I kwartału bieżącego roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (1 782 sztuki). Na drugiej pozycji znalazł się Lexus NX z 1 129 zarejestrowanymi egzemplarzami, zaś trzecia lokata przypadła modelowi Audi Q5 (1 026 sztuk).
Dołącz do dyskusji: Audi najlepiej sprzedającym się autem premium w Polsce. Volvo XC60 najchętniej kupowane