Canal+ Discovery z trzema polskimi produkcjami. "Bez aukcji czy wojen magazynowych"
Startujący 11 maja br. kanał Canal+ Discovery wyemituje w tym roku trzy polskie programy. - Wydamy na produkcje dla tego kanału kilka milionów euro - zapowiedział na konferencji Manuel Rougeron, wiceprezes platformy nc+ ds. programowych.
- Ludzie są ciekawi, chcą dowiadywać się nowych rzeczy - mówił na konferencję Rougeron, wyjaśniając powód uruchomienia stacji Canal+ Discovery, który będzie pierwszym kanałem dokumentalnym w ramach pakietu premium Canal+. Na jego antenie znajdą się głównie programy opowiadające o ciekawych ludziach, ich różnorodnych i nietypowych pasjach oraz osiągnięciach. Kanał tworzony będzie we współpracy z Discovery Networks.
Canal+ Discovery ma pokazywać rocznie do 120 godzin polskich produkcji, zrealizowanych specjalnie na jego potrzeby. W tym roku na produkcję dla stacji wydane zostanie kilka milionów euro. Pierwsza polska produkcja, która będzie miała swoją premierę w czerwcu br., nosić będzie nazwę „PrzeTwórcy”. Bohaterami tego programu będą ludzie, którzy realizują swoje pasje, tworząc z rzeczy pozornie niepotrzebnych czy zużytych coś zupełnie nowego.
Kolejne polskie programy trafią na antenę Canal+ Discovery jesienią. Wtedy w ramówce znajdzie się ośmioodcinkowy cykl „Pasja sposób na życie” pokazujący ludzi, którzy poświęcili się realizacji swoich pasji jak nurkowanie, robienie domów dla lalek czy kolekcjonowanie dziwnych instrumentów muzycznych. Trzecią tegoroczną lokalną produkcją będzie „Powrót do przeszłości” - program poświęcony osobom, które parają się rekonstrukcjami wydarzeń historycznych.
Stacja Canal+ Discovery w ciągu roku ma nadawać w sumie do 450 godzin premierowych programów dokumentalnych. Poza polskimi programami na jej antenie znajdą się produkcje z biblioteki Discovery Networks oraz zakupione od innych dystrybutorów. Kanał pokaże m.in. „Wyzwania Tima Ferrisa” (cykl o ludziach przekraczających granice stawiane przez ciało i umysł), „Watykan - za zamkniętymi drzwiami” (program pokazujący „od kuchni” wydarzenia związane z kanonizacją m.in. Jana Pawła II) czy „Brzegiem Nilu” (cykl o ekstremalnej wyprawie od źródeł do ujścia największej afrykańskiej rzeki). Uzupełniająco na antenie stacji emitowane będą też filmy fabularne.
Jakub Szurmiej, szef Canal+ Discovery, podkreśla, że kanał będzie inaczej sprofilowany i spozycjonowany niż główny Discovery Channel. - On nadaje programy lifestylowe, u nas nie będzie programów o aukcjach czy wojnach magazynowych - zapewnia Szurmiej. Od kanałów z paczki Discovery nową stacją ma różnić też to, że nie będzie ona emitować reklam.
Canal+ Discovery będzie jednym z ośmiu kanałów w nowej ofercie Canal+, która 11 maja br. ruszy na platformie nc+ i w wybranych sieciach kablowych. Będą ją tworzyć również takie stacje jak Canal+, Canal+ 1, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2, Canal+ Family, Canal+ Film i Canal+ Seriale (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Canal+ Discovery z trzema polskimi produkcjami. "Bez aukcji czy wojen magazynowych"