Deutsche Telekom sprzedaje Ströerowi T-online.de i InteractiveMedia
Operator telekomunikacyjny Deutsche Telekom (właściciel sieci T-Mobile) podpisał z firmą reklamy zewnętrznej Ströer umowę sprzedaży serwisu T-online.de i agencji marketingu internetowego InteractiveMedia. Ströer zapłaci za nie swoimi akcjami o wartości 0,3 mld euro.
Ströer w zamian za T-online.de i InteractiveMedia przekaże Deutsche Telekom swoje nowo wyemitowane udziały o wartości 0,3 mld euro, które podniosą kapitał spółki o ok. 11-13 proc. Transakcję musi jeszcze zaakceptować niemieckie Federalne Biuro ds. Karteli, jej finalizacja jest planowana na czwarty kwartał br.
Deutsche Telekom tłumaczy sprzedaż T-online.de i InteractiveMedia swoją strategią polegającą na skupieniu się na usługach telekomunikacyjnych. - Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy takiego partnera jak Ströer, który może dalej zwiększyć potencjał serwisu i wypracować znaczące synergie między naszymi firmami. To jedna z przyczyn, dla których zdecydowaliśmy się otrzymać zapłatę w akcjach Ströera - komentuje Niek Jan van Damme, członek zarządu Deutsche Telekom.
Dla Ströera te akwizycje oznaczają dalsze rozwinięcie działalności internetowej, która obecnie przynosi firmie 25 proc. przychodów i rośnie najszybciej. W ciągu kilku lat jej udział ma zwiększyć się do 50 proc. W minionym roku finansowym spółka zanotowała 721 mln euro wpływów netto. Przypomnijmy, że polski oddział Ströera miesiąc temu kupił za 4,6 mln zł sieć reklamy internetowej Ad-Vice.
T-online.de jest jednym z najpopularniejszych niemieckich serwisów informacyjnych, oferuje też usługę poczty mailowej i służy jako centrum obsługi klientów Deutsche Telekom. Operator podkreśla, że wszystkie te usługi będą dalej świadczone i dla użytkowników nic się nie zmieni.
Dołącz do dyskusji: Deutsche Telekom sprzedaje Ströerowi T-online.de i InteractiveMedia