Digitree Group liderem transformacji cyfrowej w Europie w 2023 roku. Nowa strategia rozwoju Grupy
Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group ogłosiła swoją strategię na lata 2021-2023. Odpowiedzialność za sukces klientów Grupy w cyfrowym świecie, to motyw przewodni strategii. Segmenty Enterprise, SME oraz rynek agencyjny mogą liczyć na unikatowe i dedykowane rozwiązania. Kluczowy staje się rozwój w kierunku e-commerce, dzięki nowym inicjatywom, dającym polskim biznesom nieograniczone możliwości, także na rynku europejskim.
- To klientocentryczność stała się podstawą do tworzenia nowej strategii biznesowej Digitree Group. Kompleksowość i szybkie reagowanie na potrzeby klientów, są możliwe dzięki komplementarnym technologiom i produktom w Grupie, grupowym działaniom sprzedażowym oraz wspólnej i efektywnej komunikacji marketingowej. Nasi klienci mają nieograniczone możliwości rozwoju, a my chętnie bierzemy odpowiedzialność za ich sukces w cyfrowym świecie. Tak nową strategię rozwoju komentuje Rafał Zakrzewski, CEO Digitree Group.
Rozbudowa ekosystemu e-commerce oraz internacjonalizacja biznesu klientów i Grupy
Wzrost udziału e-commerce w całości handlu w 2020 roku był obserwowany na całym świecie. W niektórych krajach, takich jak Polska, podniósł się do poziomu, którego przed pandemią oczekiwano najwcześniej za kilka lat. Jednocześnie partycypacja marketplace’ów w globalnej sprzedaży e-commerce zwiększa się z roku na rok, aby zgodnie z prognozami w 2023 roku osiągnąć poziom 75% [Channel Engine, 2020]. Jednak w Polsce taka forma ekspansji zagranicznej wciąż raczkuje. Dlatego Digitree Group zawiązało współpracę z Channel Engine, jednym z najbardziej funkcjonalnych i kompleksowych rozwiązań służących integracji kanałów sprzedaży i ich globalizacji, a w konsekwencji stworzyło nową markę – Marketplaceme - tym samym dając polskim firmom szansę na zwiększenie swojego zasięgu, dotarcie do większej liczby konsumentów oraz znaczący rozwój ich działalności. Polski rynek e-commerce zostanie, więc wprowadzony na zupełnie nowy poziom, dzięki dostępowi do ponad 30 zagranicznych platform sprzedaży, przy współpracy z jednym partnerem biznesowym, a Digitree Group zrealizuje swoją ambicję związaną z ekspansją zagraniczną.
- Ponad 50 proc. rynku e-commerce to marketplace’y, a rosnące zainteresowanie Amazon znacząco podnosi atrakcyjność tego segmentu biznesowego. Dziś w Polsce działa jedynie ok. 5 tys. podmiotów oferujących produkty na Amazon przy 2,4 mln podmiotów globalnie oraz przy ponad 100 tys. profesjonalnych sprzedawców na Allegro. Nasi klienci są liderami w Polsce, więc ekspansja zagraniczna jest naturalnym kierunkiem ich rozwoju – dodaje Rafał Zakrzewski, CEO Digitree Group.
Rozbudowa ekosystemu e-commerce, jest kluczową inicjatywą strategiczną Grupy, dlatego mocny nacisk położony jest także na usługi doradcze, w zakresie audytu i rekomendacji najlepszych rozwiązań dla branży e-commerce. Co więcej, dzięki E-commerce One-Stop-Shop, Grupa w systemowy sposób będzie rozwiązywać dylematy związane ze strategią pozyskania ruchu, lojalności klientów, automatyzacji marketingu czy budowy platform e-commerce.
Rozwój produktów wdrożeniowych
Analizując branżę technologiczną można zauważyć, że wiele systemów dostarcza podobne generyczne funkcjonalności, a ich efektywność zależy od poziomu zrozumienia biznesu klienta przez wdrożeniowca oraz poziomu customizacji dla danej branży. Dlatego w tym obszarze Digitree Group stawia na rozwój dwóch usług. Pierwszą z nich jest SARE automation w nowym podejściu związanym z projektowaniem i wdrażaniem Marketing Automation dopasowanego do potrzeb biznesu. Drugą inicjatywą jest Magento Commerce, który pozostaje niezrównanym softwarem w zakresie projektowania, tworzenia i wdrażania e-sklepów, za co odpowiedzialny jest regionalny lider Magento Commerce, spółka Fast White Cat.
Grupa Kapitałowa zdobyła w ostatnich kilkunastu latach wysoką pozycję lidera w obszarze E-mail Marketingu, wdrożeń Magento Commerce, Performance Marketingu czy Data Warehouse. Ponadto, obecna jest na kilku atrakcyjnych rynkach, charakteryzujących się wysokimi wzrostami i dużym potencjałem w kolejnych latach. Należą do nich segment Smart Retargeting, International Marketplaces czy Marketing Automation. Ważnym elementem strategii ma być również uzupełnianie i podwyższanie poziomu kompetencji Grupy realizowane poprzez wewnętrzny inkubator projektów, rozwijający nowe innowacyjne inicjatywy biznesowe pochodzące z wnętrza Grupy lub przejęcia komplementarnych biznesów, które będą podnosić jakość oferty i tym samym budować jej wartość.
Grupa Kapitałowa Digitree Group działa w 8 lokalizacjach w Polsce, obsługując obecnie ponad 2100 klientów. W ostatnich czterech kwartałach (trzy kwartały 2020 i czwarty kwartał 2019 r.) przychody ze sprzedaży Grupy sięgnęły 54 mln zł. Jednocześnie ponad 50 proc. jej przychodów pochodzi z działalności dla e-commerce, a 10 proc. z działalności zagranicznej. Grupa zawiązała szereg strategicznych partnerstw, tj. partnerstwo z Google, Adobe, Magento czy Channel Engine, które w połączeniu z szerokim portfelem własnych rozwiązań sprawiają, że jako jedyna Grupa na polskim rynku, rozumiejąc całość portfela narzędzi dla e-commerce, może tak kompleksowo dostosować ofertę do potrzeb klienta.