Drożeją reklamy w TVP. Najwięcej za spoty przy „M jak miłość”, finale Ligi Mistrzów i Eurowizji
W maju marketerzy zapłacą średnio kilkanaście proc. więcej za emisję spotów w TVP1 i TVP2. Najwięcej kosztują reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 oraz przy finałach Ligi Mistrzów i Eurowizji w TVP1.
Na 79,6 tys. zł wyceniono w TVP2 emisję spotu przy serialu „M jak miłość” (cena netto dla spotu 30-sek., bez rabatów). To 13,9 tys. zł więcej niż przed rokiem. 57,9 tys. zł trzeba wydać na spot przy „Barwach szczęścia” (w ub.r. 50,6 tys. zł) i do 49 tys. zł przy „Na dobre i na złe” (w ub.r. 53,1 tys. zł).
Zainteresowani obecnością reklamową w bloku przy serialach „Na sygnale” i „Za marzenia” marketerzy zapłacą odpowiednio: 45,2 tys. zł i 46,2 tys. zł. Cena reklamy przy serialu „O mnie się nie martw” wynosi 29,4 tys. zł (28,7 tys. zł przed rokiem), a przy „Rodzinka.pl” - 24 tys. zł (rok temu 25,4 tys. zł).
Stawka za emisję filmu reklamowego przy „Magazynie Expressu Reporterów” wynosi 38,1 tys. zł, a przy „Kocham Cię Polsko” - 17,7 tys. zł (w ub.r. 20,2 tys. zł).
W TVP1 najwyższą cenę w majowej ofercie mają spoty, które zostaną pokazane przy finale Ligi Mistrzów 26 maja. Maksymalna cena wynosi 78,8 tys. zł. Przy półfinale (2 maja) jest nieco taniej - najwyżej 68,4 tys. zł. Biuro Reklamy TVP będzie sprzedawać miejsce w blokach przy obu tych transmisjach w drodze licytacji.
Ponad 60 tys. zł trzeba zapłacić za reklamę przy finale Eurowizji, który TVP1 pokaże 11 maja. Maksymalną stawkę ustalono na 60,2 tys. zł , czyli 9,3 tys. zł więcej niż w maju ub.r.
16 maja TVP1 będzie transmitować Ligę Europy, a 19 maja - finał Pucharu Niemiec. Za reklamę przy pierwszym wyceniono na 50,1 tys. zł, a przy drugim – na 40,6 tys. zł (w ub.r. było to odpowiednio 47,4 tys. zł i 36,2 tys. zł).
Za spot przy niedzielnym wydaniu „Wiadomości” trzeba zapłacić maksymalnie 30,7 tys. zł (wobec 52,7 tys. zł rok wcześniej). Drożej niż przed rokiem jest w dni powszednie w tym paśmie: ceny dochodzą do 45,5 tys. zł, podczas gdy rok temu najwyższa stawka wynosiła 16 tys. zł.
53,7 tys. zł kosztuje reklama przy wieczornej prognozie pogody w niedzielny wieczór (w ub.r. 48 tys. zł) i do 43,9 tys. zł w dni robocze (w ub.r. 33,4 tys. zł). Z kolei za spot przy serwisie sportowym od poniedziałku do piątku trzeba zapłacić maksymalnie 36,6 tys. zł (w ub.r. 35,4 tys. zł). W niedzielny wieczór nie ma bloku reklamowego przy sporcie.
Wśród seriali TVP1 najdroższy reklamowo jest nadawany w sobotni wieczór „Komisarz Alex” - reklama przy nim zdrożała rok do roku z 28,3 tys. zł do 40,6 tys. zł. O 8,4 tys. zł zdrożały też spoty przy „Ojcu Mateuszu” - do 37,6 tys. zł. Mniej natomiast niż przed rokiem kosztują reklamy przy „Wojennych dziewczynach” - staniały z 42,4 tys. zł do 27,5 tys. zł.
Reklamodawcy chcący się pojawić w bliku reklamowym przy programie „Big Music Quiz” muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 18,3 tys. zł, a ci chcący się pokazać przy programie „The Wall - wygraj marzenia” - z wydatkiem nawet 19,1 tys. zł.
Sprzedaż według cennika trwa do 23 kwietnia, a zamówienia na pakiety KZP przyjmowane są do 18 kwietnia. Ruszyła też sprzedaż czasu reklamowego na zbliżający się mundial.
Biuro Reklamy TVP jako drugie po TVN Media ujawniło cennik reklamowy na maj.
Dołącz do dyskusji: Drożeją reklamy w TVP. Najwięcej za spoty przy „M jak miłość”, finale Ligi Mistrzów i Eurowizji