Duże spadki Jedynki i Trójki, Radio ZET najsłabiej w historii
Większość głównych stacji radiowych zakończyło III kwartał br. ze spadkami udziałów. Radio ZET zanotowało najgorszy wynik w historii, sporo straciły też publiczne stacje Jedynka i Trójka. Wzrost odnotowało tylko RMF Classic.
Najpopularniejszym radiem w Polsce pozostaje niezmiennie RMF FM. Jak wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl, udział tej stacji spadł w III kwartale br. o 0,7 pkt. proc. do 24,6 proc. RMF FM straciło chociaż latem promowało się ogromną kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w okresie od lipca do września br. na poziomie 14,3 proc. po spadku o 0,05 pkt. proc. Tym samym stacja ta kolejny raz w tym roku zanotowała najniższy wynik w historii prowadzenia badań Radio Track.
udział w czasie słuchania % |
lipiec 2008 : wrzesień 2008 |
lipiec 2009 : wrzesień 2009 |
lipiec 2010 : wrzesień 2010 |
lipiec 2011 : wrzesień 2011 |
lipiec 2012 : wrzesień 2012 |
lipiec 2013 : wrzesień 2013 |
Radio RMF FM |
23,1% |
23,9% |
27,7% |
26,3% |
25,3% |
24,6% |
Radio ZET |
17,7% |
16,9% |
15,9% |
16,5% |
14,8% |
14,3% |
Jedynka |
13,0% |
12,8% |
13,0% |
11,7% |
12,9% |
11,2% |
Trójka |
6,4% |
6,6% |
6,8% |
8,0% |
8,5% |
6,9% |
Radio Maryja |
1,9% |
1,7% |
1,8% |
2,2% |
2,2% |
1,9% |
ESKA ROCK |
0,5% |
1,0% |
1,5% |
1,6% |
1,9% |
1,5% |
Radio TOK FM |
1,1% |
1,1% |
1,3% |
1,1% |
1,1% |
1,0% |
RMF Classic |
- |
0,4% |
0,6% |
0,7% |
0,8% |
1,0% |
Dwójka |
0,5% |
0,8% |
0,8% |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
Radio ZET Chilli |
0,0% |
0,4% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
Czwórka |
0,3% |
0,2% |
0,3% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
Radio PiN |
- |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
Przedstawiciele Radia ZET nie chcą komentować tych danych, zasłaniając się rosnącymi wynikami w grupie docelowej Radia ZET, którą są słuchacze w wieku od 28 do 49 lat. - W tej grupie notujemy wzrosty z 16,2 proc. do 18,2 proc. - mówi nam Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu.
Jak dodaje, w dni powszednie między 6.00 a 20.00 udział Radia ZET wzrósł rok do roku z 14,7 proc. do 15,4 proc. (w grupie słuchaczy 15-75) i z 15,4 proc. do 16,7 proc. (w grupie w 16-49).
Radio ZET w przeciwieństwie do RMF FM nie prowadziło letniej kampanii promocyjnej, chociaż zorganizowało trasę koncertową “Lato ZET i Dwójki”. Eurozet liczy, że na poprawę wyników rozgłośni wpłynie strategia parasolowa spółki, która ma zwiększyć rozpoznawalność głównej marki. Firma pod brandem Radia ZET w lipcu br. uruchomiła stację Gold (dowiedz się więcej), a od września br. zmieniła nazwę Chilli ZET na Radio ZET Chilli (więcej na ten temat).
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku spadł z 12,9 proc. do 11,2 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka notująca spadek z 8,5 proc. do 6,9 proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,3 pkt. proc. (jego wynik to 2,2 proc.).
Jedyny wzrost wśród głównych rozgłośni radiowych zanotowało będące na ósmym miejscu radio RMF Classic. Jego udział wzrósł o 0,2 pkt. proc. do 1 proc.
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % |
lipiec : wrzesień 2012 |
październik : grudzień 2012 |
styczeń : marzec 2013 |
kwiecień : czerwiec 2013 |
lipiec : wrzesień 2013 |
Radio RMF FM |
25,3% |
24,6% |
25,5% |
26,1% |
24,6% |
Radio ZET |
14,8% |
16,0% |
15,0% |
15,4% |
14,3% |
Jedynka |
12,9% |
10,4% |
10,1% |
10,1% |
11,2% |
Trójka |
8,5% |
7,3% |
7,4% |
7,4% |
6,9% |
Radio Maryja |
2,2% |
2,8% |
2,6% |
2,3% |
1,9% |
ESKA ROCK |
1,9% |
1,8% |
1,7% |
1,7% |
1,5% |
Radio TOK FM |
1,1% |
1,1% |
1,1% |
1,1% |
1,0% |
RMF Classic |
0,8% |
0,9% |
0,9% |
0,9% |
1,0% |
Czwórka |
0,5% |
0,6% |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
Radio ZET Chilli |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
0,4% |
0,4% |
Radio PiN |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
N= |
21 048 |
21 048 |
21 053 |
21 035 |
21 037 |
Dołącz do dyskusji: Duże spadki Jedynki i Trójki, Radio ZET najsłabiej w historii