Duży wzrost na chińskim rynku reklamy
Na większości światowych rynków tegoroczne nakłady na reklamę będąniewiele się różnić w porównaniu z rokiem ubiegłym. Inaczej wyglądasytuacja w Chinach.
Agencja medialna Group M prognozuje, że chiński rynek reklamyzanotuje w bieżącym roku ponad 20-procentowy wzrost - informujeserwis MediaPost Publications.
W ubiegłym roku Chiny wyprzedziły Niemcy i stały się trzecimnajwiększym rynkiem reklamowym na świecie po USA i Japonii. WedługGroup M, już za dwa lata również Japonia zostanie w tyle zaChinami.
Prognoza agencji zakłada, że dzięki igrzyskom olimpijskim wPekinie wydatki na reklamę zwiększą się w bieżącym roku w Chinach o22 procent do 35 miliardów dolarów, a w przyszłym roku o kolejne19,5 procenta do 42 miliardów dolarów.
Group M szacuje również, że do 2010 roku w szybkim tempie będzierozwijać się rynek e-commerce Państwa Środka. Wówczas zakupy onlinema robić ponad 100 milionów tamtejszych użytkowników.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost na chińskim rynku reklamy