SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennikarze i media dołączają do akcji „Pulsu Biznesu” „Jedz jabłka - postaw się Putinowi”

W środę „Puls Biznesu” zaczął w internecie kampanię „Postaw się Putinowi - jedz jabłka i pij cydr” w reakcji na embargo na polskie owoce zapowiedziane przez Rosję. O akcji poinformowało wiele gazet, stacji telewizyjnych i radiowych oraz serwisów internetowych, dołączyli do niej także dziennikarze.

Redakcja TVP Info dołącza do akcji „Postaw się Putinowi - jedz jabłka i pij cydr”Redakcja TVP Info dołącza do akcji „Postaw się Putinowi - jedz jabłka i pij cydr”

Embargo na polskie owoce to reakcja Rosji na sankcje nałożone na nią przez Unię Europejską po zestrzeleniu samolotu pasażerskiego przez rosyjskich separatystów na Ukrainie.

- Co i rusz czytam o tym, jak ważnym i skutecznym narzędziem wpływu staje się bojkot konsumencki. Skoro siła konsumentów jest tak duża, to proponuję użyć jej w odwrotnym kierunku. Jeśli każdy z nas zacznie jeść więcej jabłek i pić cydru, to ulżymy  producentom i zminimalizujemy wpływ rosyjskiego embargo na polską gospodarkę, a przy okazji będziemy zdrowsi, bo jabłka mają wiele zalet (tak, przynajmniej dowodzą poradniki zdrowotne) - napisał w środę Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, w tekście ogłaszającym akcję

Do tekstu dołączono zdjęcie, na którym Nawacki je jabłko, siedząc przy redakcyjnym biurku. Na Twitterze wpisy informujące o akcji oznaczano tagiem #jedzjabłka.

 

Akcją szybko zainteresowały się serwisy internetowe i społecznościowe.

 

Z kolei dziennikarze, zwłaszcza ci aktywni na Twitterze, zaczęli zamieszczać wpisy popierające tę inicjatywę i zdjęcia, na których sami jedzą jabłka. Podobnie postąpili niektórzy politycy i przedsiębiorcy.

 

Natychmiast pojawiły się żarty z akcji. Niektórzy komentujący, m.in. Tomasz Skory z RMF FM i Rafał Madajczak z NaTemat.pl (autor „ASZdziennika”), zwrócili uwagę, że nadgryzione jabłko w swoim logo ma Apple, więc inicjatywa zachęca de facto do wspierania tej firmy.


W środę akcja stała się jednym z tematów w porannych programach wielu stacji telewizyjnych i radiowych, m.in. TVN24, TVP Info, RMF FM i TOK FM. Jednocześnie pojawiły się kolejne wpisy z ludźmi mediów promujące inicjatywę.

 

W czwartek przed południem redakcja „Pulsu Biznesu” podała pierwsze statystyki akcji. - zasięg w społecznościach: ponad 2 mln, blisko tysiąc lajków i pięćset udostępnień na Facebooku, 1,3 tys. wykopów, 5. miejsce w trendach - poinformowała na Twitterze.

Dołącz do dyskusji: Dziennikarze i media dołączają do akcji „Pulsu Biznesu” „Jedz jabłka - postaw się Putinowi”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jakub
a może by tak akcję rozkręcić - "JABŁECZNIK - ULUBIONE CIASTO POLAKÓW"
- upiecz co najmniej jeden jabłecznik w tygodniu - zaproś rodzinę, przyjaciół, sąsiadów ... i takie tam
odpowiedź
User
żal.pl
no i ?
odpowiedź
User
paweł figa
TVP nie twierdzi że to pusty gest?
odpowiedź